וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רודף אחריכם?

יוסי דותן

23.12.2004 / 14:31

חלומות בהם רודפים אחריכם מסמלים הדחקה, התעלמות ובריחה מהתמודדות. אם לא תברחו, לא ירדפו

"רודפים אחרי ואני מרגיש משותק ,לא יכול לזוז וגם לא יכול לקרוא לעזרה. רודפים אחרי מחבלים, נאצים, ואני בטוח שהם אנשים רעים שמעונינים להזיק לי . הם רודפים אחרי ויורים לכל הכיוונים ויש הרבה גוויות מסביב". אלה מספר דוגמאות לאחד מהחלומות הנפוצים ביותר - חלום הרדיפה.

חלום זה מופיע בתסריטים שונים ובכל פעם בא להעביר מסר לחולם באותו עניין, אך באופן שונה. לפעמים הוא נועד לכוון את החולם ולפעמים להזהיר אותו. בכל מקרה, החלום נועד להביא למצב בו החולם משתחרר מהסיבה בגללה חווה חלום רדיפה. פתרון החלום יהיה בכל מקרה מצב בו החולם משתחרר ממצב של רדיפה ויהפוך להיות חופשי.

לפני שנעמוד על משמעות הנרדף בחלום, נקבע כלל שנכון בחלום וגם במציאות. הרודפים תמיד רודפים אחרי מי שבורח. הכלל מרמז על כך שבעצם היותנו בורחים, אנחנו הופכים לנרדפים. החלום משקף את עולמנו הפנימי, ולא מדבר על גורם חיצוני שבאמת רודף אחרינו באופן מציאותי (כפי שהדבר נראה בחלום). החלום משתמש במשמעותם הסמלית של דברים מהמציאות, כאשר כל מרכיבי החלום מסמלים בעצם דברים מעולמנו הפנימי הפרטי.

כל רכיבי החלום, הדמויות, המקומות והחפצים מסמלים חלקים פעילים בתוך עולמנו הפנימי. גם הנרדף והרודף הם רכיבי מציאות מוכרים, אולי מסרט או דיווח חדשות שנחשפנו אליו, אולי מקרה שקרה באמת ונשמר בזיכרון, או דמיון בהשראת ספר או סיפור ששמענו. רכיבי מציאות אלו הופכים להיות בעלי משמעות סמלית בחלום, ומסמלים חלקים פעילים בעולמנו הפנימי. גם כל שאר החלקים של התסריט מסמלים חלקים כאלו וכולם יחד יוצרים מסר. למעשה, אין קשר בין הדמויות בסרט או אלו שדמיינו מספר או אפילו כאלו שיצרנו איתם קשר במציאות, דמויות אלו מושאלות מעולם המציאות לעולם החלומות בכדי לשמש במשמעותם הסמלית, כדי לייצר מסר המועבר לחולם, מסר שכל כולו מדבר על עולמו הפנימי .

תחושת כאב ,יכולה להוביל לבדיקה רפואית והתמודדות עם הממצאים או להוביל להבנה כי הכל קשור לאותה בדיקה. הדחקה יכולה להוביל לחרדה שהולכת ומתגברת ככל שחולף זמן ותחושת הכאב אינה חולפת. זוהי דוגמא לאדם שבורח מהתמודדות עם הפחד, וכך הופך להיות נרדף ע"י פחדיו.

דוגמא נוספת היא מכתב רשום שמגיע. אפשר ללכת לדואר ולקבל אותו, אך לא מעטים המקרים שקיים חשש כי בשורה לא נעימה מצויה באותו דבר דואר רשום, מה שגורם לתגובת התעלמות ואי משיכת דבר הדואר. משיכת המכתב וההתמודדות עם המסר שבו מונעת בריחה ומונעת את המרדף. מה גם ,שייתכן מאד שזו מתנה יקרה שהגיעה ולא עניין מטריד אחר. החלטות חשובות, גם אם לא תמיד נעימות, צריכות להיעשות .

הדחקה, התעלמות והכחשה מובילות למצב של בריחה . הבורח בורח ואחריו רודפים. מי הוא הרודף? אם הוא בא להזיק בחלום, בדרך כלל הוא יסמל את יצר ההרס העצמי. הוא יכול לסמל גם מחשבות הגיוניות שלא עוזרות במקום בו דרושה רגישות. הוא יכול להיות דמויות לא מוכרות ומוזרות - אז נדע שאלו תכונות שנתפסות בעינינו כמוזרות ולכן קשה לנו לקבלן .

הרודפים רודפים אחרי הבורחים. כשאנחנו מדחיקים, דוחים ומתכחשים זוהי בריחה. כאשר אנחנו מתמודדים, אנחנו לא בורחים והרודפים לא רודפים אחרינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully