וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת השכרת הווידיאו הגדולה בעולם בלוקבאסטר מורידה את מחירי ההשכרה למנויים המקוונים שלה

רויטרס

23.12.2004 / 19:58

זאת בניסיון נוסף להחזיר לה מנויים שאבדו לה לטובת חברות השכרת הווידיאו המקוונות, ובראשן נטפליקס; החברה עומדת לקצץ את המנוי החודשי המקוון שלה ב-2.50 דולרים לרמה של 14.99 דולר לחודש



רשת השכרת הווידיאו והדי.וי.די בלוקבאסטר (סימול BBI) החליטה להוריד את דמי המנוי שלה, בניסיון נוסף להחזיר לה מנויים שאבדו לה לטובת חברות השכרת הווידיאו המקוונות, ובראשן נטפליקס (סימול NFLX).



רשת השכרת הווידיאו הגדולה ביותר בארה"ב הודיעה כי היא עומדת לקצץ את המנוי החודשי המקוון שלה ב-2.50 דולרים לרמה של 14.99 דולר לחודש פלוס מס, למשך שנה.



למנויים יהיה מספר בלתי מוגבל של השכרות, כאשר כל השכרה תכלול עד שלושה סרטים, ללא תאריך החזרה או קנסות עבור איחורים. מחיר זה כולל גם דמי משלוח ושני סרטים חינם בחנויות הרשת, או השכרת שני משחקים חינם בכל חודש.



למתחרים של בלוקבאסטר קיימים תנאים דומים. נטפליקס, ספקית שירותי השכרת הווידיאו המקוונת הגדולה ביותר, הגיבה באופן מיידי כי לא תוריד את המחיר הקיים - 17.99 דולר, והוסיפה כי הצעד של בלוקבאסטר מוכיח כי הכירה בכך שזמנן של הרשתות הרגילות עבר.



"לפי השקפתי, בלוקבאסטר הרגה את חנות השכרת הווידיאו בכך שהיא מציעה דמי מנוי מקוון בסך 15 דולר, אולם ממשיכה לגבות 25 דולר עבור מנויים בחנויות הרשת", אמר מנכ"ל נטפליקס, ריד האסטינגס. "למעשה, הם אומרים ללקוחותיהם להתחבר לרשת האינטרנט".



האסטינגס הוסיף כי נטפליקס ידעה על כך שבלוקבאסטר בוחנת הורדת מחירים, אולם האמינה כי תהיה לכך השפעה פעוטה על נאמנות הלקוחות, וזאת לאחר שרשת וול-מארט מציעה כבר מספר חודשים דמי מנוי בסך של 15.54 דולר.



"אין לנו שום כוונה לשנות את המחיר שלנו", אמר האסטינגס, "המחיר הנמוך עשוי לעזור לאתר המקוון של בלוקבאסטר, אולם הוא יעזור גם לנטפליקס בכך שיגרום לרשתות ההשכרה הרגילות לעבור לאינטרנט".



מניות נטפליקס ירדו אתמול ב-7.1%, וכעת הן רושמות ירידה של 4.6%. מניות בלוקבאסטר ירדו ב-2.8%, וכעת הן רושמות ירידה קלה של 0.6%.



אנליסטית של חברת ריסרץ' אסושייטס, מארלה באקר, שקבעה דירוג "מכירה" עבור מניית בלוקבאסטר, הזהירה את המשקיעים מחשיפה למניות ממגזר השכרת הווידיאו עקב תחרות המחירים הקשה.



במכתב ללקוחות החברה, אמרה באקר שהורדת המחירים מורה על כך שבלוקבאסר לא העריכה נכון את כוחה של נטפלקס או שהיא מאמינה בכך שאמאזון, שפתחה לא מכבר רשת מקוונת בבריטניה, עשויה לחדור גם לשוק האמריקאי.



אנליסט נוסף, דניס מקאלפיין, אמר שבלוקבאסטר ונטפלקס לא יוכלו לשמור על מדיניות המחירים הנוכחית שלהן לזמן רב.



"אולי לטווח הארוך, יש היגיון בכך שנטפליקס לא מורידה את המחירים שלה, והיא מחכה לינואר 2006, בו תעלה בלוקבאסטר את המחירים שלה ואז היא תוכל להביא אליה את כל המנויים המאוכזבים".



מה זה אומר לגבי האולפנים הגדולים של הוליווד?



על פי דברי בכירים בכמה אולפנים, לא יותר מדי. אם כי, הרעיון של בלוקבאסטר לבטל את קנסות האיחורים גורם למנהלי האולפנים אי נחת מסוים, מאחר שעד היום הם היו מקבלים נתח מסוים מהקנסות הללו.



בעקבות ביטול הקנסות, עשויות הכנסות האולפנים לרדת בשיעור של עד 15%. גם האולפנים, שהכנסותיהם נובעות אך ורק ממכירת וידיאו ודי.וי.די, עשויים לרשום ירידה של לפחות 10% בהכנסותיהם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully