וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכר: "השוק הפנים הרפורמה, אך אין זה מספיק לפיתוח התחרות"

רותם שטרקמן

24.12.2004 / 11:19

מנכ"ל משרד האוצר: "אין לנו זמן לחכות בתנאים של שוק גלובלי; המודל שבנינו אולי אינו אופטימלי, אבל הוא בוודאי טוב מהמצב הקיים, ואנחנו משוכנעים שהוא יעשה טוב"



"שוק ההון כבר החל להפנים את הרפורמה, אך יש ליישמה כדי לזרז את התחרות. הכל מסכימים שהריכוזיות פוגעת בשוק וצמצומה הוא הפתרון. התחרותיות שמתפתחת אינה מספיקה, ואין לנו זמן לחכות בתנאים של שוק גלובלי". כך אמר מנכ"ל משרד האוצר ד"ר יוסי בכר בכינוס של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) על הרפורמה בשוק ההון בעקבות דו"ח בכר, שהתקיים אתמול .



בכר הוסיף: "אין פתרון אופטימלי למבנה שוק ההון. המודל שבנינו אולי אינו אופטימלי, אבל הוא בוודאי טוב מהמצב הקיים, ואנחנו משוכנעים שהוא יעשה טוב לשוק ההון. עד שלא נחלץ את 'פקק' הריכוזיות לא יהיה לנו שוק הון של ממש. אי עשייה גרועה כיום מטעות".



מנכ"ל בנק המזרחי אלי יונס אמר כי מתוך התלהבות לאמץ שינוי במערכת בלתי אהודה בישראל נוטים להתבלבל ולא לבדוק את הקשר בין מטרות לתוצאות. לדבריו, אי אפשר ליישם כיום פתרונות ישנים כשתנאי השוק השתנו לחלוטין. הוועדה מבקשת ליישם למעשה את דו"ח בייסקי מלפני 20 שנה בשוק שהשתנה מהותית.



לדברי יונס, אמנם אסור לפגוע בבנקים הגדולים, שכיום הם ארגונים גלובליים, אך מנגד היה מקום, לדבריו, ליצור חלון הזדמנויות לבנקים הבינוניים והקטנים להתחרות בגדולים. פתרון כזה יכל לאפשר לבנקים הקטנים לבנות יתרון תחרותי מול הגדולים. יונס גילה כי שמע מחברי הוועדה כי פתרון כזה אכן נדון, אך הוא נגנז בגלל לחץ של זמן והקשרים אחרים.



יו"ר בנק אגוד זאב אבלס אמר כי הוועדה לא הבחינה בין הבנקים, והתוצאה תהיה פגיעה בבנקים הקטנים והבינוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully