וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיצר - התובע השאפתני והחרוץ של מדינת ניו יורק - הפך "לאימת עולם העסקים"

סוכנויות הידיעות

24.12.2004 / 11:34

בעקבות חקירותיו, "מחירי מניות קורסים, מנכ"לים מתמלאים פחד ויועצים לניהול משברים מבטלים את חופשותיהם"; ספיצר הודיע על כוונתו לרוץ למשרת מושל מדינת ניו יורק; האם הוא שואף להתמנות לנשיא ארה"ב הצעיר בכל הזמנים?



אליוט ספיצר, התובע השאפתני והחרוץ של מדינת ניו יורק, נבחר לאיש השנה של העיתון "פייננשל טיימס".



ספיצר, אשר נכנס לתפקיד התובע הכללי בשנת 1999 ומזוהה עם המפלגה הדמוקרטית, הוביל שורה של חקירות פורצות דרך נגד בתי ההשקעות של וול סטריט, מנהלי קרנות נאמנות, ולאחרונה גם נגד מגזר הביטוח. "לאחר שהתפרסם בתקיפת ניגודי האינטרסים בוול סטריט ובמגזר קרנות הנאמנות האמריקאי, הוכיח ספיצר השנה כי אף חברה אינה חסינה מפניו כאשר היפנה את האש לעבר שורה של מגזרים עסקיים בינלאומיים החל מביטוח ותרופות וכלה בייצור חשמל ומוסיקה", כותב FT.



כדוגמה לכוחו של ספיצר מביא FT את פרשת מארש אנד מקלינן - ברוקרית הביטוח הגדולה בעולם, שהואשמה על ידי התובע הכללי של ניו יורק בהונאת לקוחותיה ובקשירת קשר עם חברות ביטוח אחרות. בחודש אוקטובר, כאשר ספיצר כינס מסיבת עיתונאים ואמר כי "לא יקיים משא ומתן" עם הנהלת מארש אנד מקלינן, "לכולם היה ברור דבר אחד", כותב FT - "מנכ"ל החברה ג'פרי גרינברג צריך להתחיל לחפש עבודה חדשה".



בתוך ימים ספורים נאלץ גרינברג, מהאנשים החזקים ביותר במגזר הביטוח בעולם, להתפטר. כעבור חודש נאלצה החברה, שמחיר מנייתה נחתך כמעט במחצית, להודיע על פיטורי 3,000 עובדים. "מסיבת העיתונאים הזו", קובע FT, "ביססה את מעמדו של ספיצר כאחד האנשים הבולטים שנחשבים לאימתם של עולם העסקים". אתמול הודיעה גם רשות ני"ע בארה"ב (SEC) כי פתחה בחקירה נגד מארש אנד מקלינן.



שמו של התובע הכללי של ניו יורק הולך לפניו עד כדי כך שכל דיווח בתקשורת - "שאותה הוא יודע לנצל היטב" - על כוונתו לפתוח בחקירה מעורר בהלה במגזר בו מדובר. "מחירי מניות קורסים, מנכ"לים מתמלאים פחד, ויועצים לניהול משברים מבטלים את חופשותיהם", כותב FT.



מוקדם יותר החודש הודיע ספיצר לראשונה באופן רשמי על כוונתו לרוץ למשרת מושל מדינת ניו יורק בבחירות של שנת 2006. על קיר משרדו של ספיצר במהנטן תלויה תמונה קטנה אך בולטת של גיבורו הפוליטי, הנשיא האמריקאי תאודור רוזלווט. "כעת מבקש ספיצר בן ה-45 ללכת בדרכו של רוזוולט, בכך שיתמודד על משרת מושל מדינת ניו יורק", כותב העיתון.



המושל הנוכחי של מדינת ניו יורק, הרפובליקאי ג'ורג' פאטאקי, טרם החליט אם בכוונתו להתמודד על כהונה רביעית בתפקיד מושל מדינת ניו יורק. סקר שערכה בתחילת החודש חברת זוגבי אינטרנשונל במדינת ניו יורק העלה כי שיעור התמיכה בספיצר עומד על 44% לעומת 41% התומכים בפאטאקי.



אוהדיו של ספיצר, כותב FT, תוהים כעת האם הוא שואף גבוה יותר, ומקווה להמשיך בדרכו של רוזוולט - אשר הפך בשנת 1901 לאיש הצעיר ביותר מעולם שנבחר לנשיא ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully