וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמאס זכה בפחות מועצות מקומיות מהנטען

25.12.2004 / 13:18

על פי תוצאות חלקיות של הבחירות ל-26 מועצות מקומיות ברשות, זוכה הפתח ב-18 מועצות והחמאס, שהתמודד לראשונה בהליך דמוקרטי, זוכה ב-8. מחר יתפרסמו התוצאות הרישמיות

תוצאות חלקיות של הבחירות לרשויות המקומיות ברשות הפלסטינית, שנערכו ביום חמישי, מעלות כי הפתח זכה ברוב ב-18 מועצות, מול 8 מועצות בהן ישלוט החמאס, שהתמודד לראשונה בתולדותיו בהליך דמוקרטי. בגלי צה"ל דווח, כי הנתונים סותרים את הכרזת החמאס אמש על ניצחון ב-17 מועצות. התוצאות הרישמיות יפורסמו רק מחר.

יו"ר אש"ף, אבו מאזן, הביע סיפוק מהשתתפות החמאס בבחירות, והוסיף: "יש רשות אחת, מדינה פלסטינית אחת, ונשק אחד".

"הארץ" מוסיף:

בשטחים העריכו אתמול, כי אחוזי ההצבעה בבחירות, הראשונות הנערכות בשטחים מאז 1976, היו גבוהים ביותר ועמדו על כ-90%.

שני הצדדים ניסו להציג את התוצאות כניצחון. "התוצאות מוכיחות שפתח עדיין שולט, ואנו צופים בתהליך דמוקרטי בריא", אמר ג'יבריל רג'וב, מבכירי פתח בגדה. "אנחנו גם מברכים את חמאס".

מהחמאס נמסר כי לפי הנתונים שבידיהם, מועמדיהם הצליחו יותר ממה שנראה. "התוצאות מעידות שחמאס מייצג את העם הפלסטיני, הכמה לרפורמה ולסיום עידן השחיתות" אמר בכיר החמאס מושיר אל-מסרי.

החמאס מתכונן לבחירות לפרלמנט ב-2005

בבחירות השתתפו 887 מועמדים, ובכל רשות בחרו המצביעים ב-13 חברי מועצה, שיבחרו את ראש העיר או המועצה המקומית. 1,100 שוטרים פלסטינים אבטחו את ההצבעה.

יום הבחירות החל כששיירת מכוניות של פעילי ארגון "one voice" עברה ברחובות רמאללה וקראה לאנשים לצאת ולהצביע. השיירת עברה מהמוקטעה אל כיכר מנרה, שם התקיימה עצרה בהשתתפות אומנים. אנשי הארגון קראו להמונים לנצל את "ההזדמנות ההיסטורית להשתתפות בבחירות".

בניגוד לבחירות לתפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית ב-9 בינואר - שבהן חמאס לא הציב מועמד מטעמו וקרא לתומכיו להחרים אותן - הרי שבזירה המקומית המצב שונה לחלוטין. בשבועות האחרונים התנהלה מערכת בחירות אינטנסיבית, שהיוותה הקדמה ומבחן כוח אמיתי לכוחם של הארגונים הפועלים בשטחים. הישגים מקומיים של חמאס עשויים להוות מקדמה חשובה בעבורו לקראת הבחירות לפרלמנט הפלסטיני, האמורות להתקיים במהלך 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully