וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד משטרת נג'ף: סוריה מעורבת בפיגוע בעיר

25.12.2004 / 20:19

לדברי מפקד המשטרה בעיר הקדושה לשיעים, אחד החשודים שנעצרו הודה כי המודיעין הסורי היה מעורב. הנחתים לכדו מנהיגי תא של זרקאווי

מפקד משטרת נג'ף שבעיראק האשים היום את המודיעין הסורי במעורבות ישירה במתקפת הטרור שהיתה ביום ראשון בעיר, בה נהרגו 52 בני אדם ו-140 נפצעו.

גנרל חאלם ראלב אל-ג'זאירי אמר כי אחד משלושת החשודים שנעצרו מיד לאחר ההתקפה "התוודה כי המודיעין הסורי מילא תפקיד בפיצוץ". לדבריו, העצור סיפר כי התגורר בסוריה ובעת ששהה במחנה פליטים עיראקי, גויס על ידי המודיעין הסורי. לדברי הגנרל, כל שלושת העצורים הם תושבי בצרה בעיראק.

זו הפעם הראשונה שפקיד בכיר עיראקי מאשים במישרין את המודיעין הסורי במעורבות בפיגועים. עד כה ההאשמות הופנו מארה"ב כלפי סוריה בטענה שאינה עושה די לבלימת ההסתננות של טרוריסטים לעיראק.

18 הרוגים בסוף השבוע

חמישה אזרחים עיראקים נהרגו היום בפיצוץ מכונית ממולכדת סמוך לעיר נג'ף. בנוסף לכך נהרגו שלושה אזרחים ושניים נפצעו בהתפוצצות מכונית ממולכדת בעיירה עין א-נוס בדרום עיראק, סמוך לשיירה של צבא ארה"ב. כמו כן, חמושים ירו היום למוות בפרופסור חסן עבדול ראני א-רובעי, שעבד בבית הספר לרפואה באוניברסיטת בגדאד. ארבעה אזרחים טורקים, אחד מהם איל ספנות, נחטפו היום בדרום עיראק.

תשעה בני אדם נהרג אתמול בפיצוץ משאית ממולכדת ברובע מנסור בבגדאד. לפחות 14 בני אדם נפצעו קשה. המשאית, שהכילה בלוני גז, התפוצצה שעות לאחר ששר ההגנה האמריקאי, דונלד רמספלד, סיים את ביקור הפתע שלו בעיראק. משטרת עיראק הודיעה כי ככל הנראה מדובר בפיגוע התאבדות. חיילים של כוחות הקואליציה לא נהרגו בפיצוץ.

חיל הנחתים של צבא ארה"ב הודיע היום כי לכד שני מנהיגים של תא מקומי הקשור לארגונו של הטרוריסט אבו-מוסעב א-זרקאווי בעיר רמאדי. לפי ההודעה, חברי התא חטפו והוציאו להורג 11 אנשי המשמר הלאומי העיראקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully