וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תתפתו לפלייליסט ברחוב

26.12.2004 / 10:32

מעוז דגני צפה בתחקיר השערורייתי של "כלבוטק" על ערוץ 24 והוא דורש שמישהו ייקח אחריות

כלב השמירה של הביורוקרטיה, "כלבוטק", עשה אתמול אאוטינג למושחת חדש. הפעם על הכוונת – גיא צור, עורך בערוץ המוזיקה. בתחילת התחקיר אנחנו פוגשים את יוסי עידן, מתקין מזגנים ביום וזמר מזרחי בחדר השינה שלו. לאחר שהתקין מזגן אצל צור הנ"ל, הוא מחליט להקליט אחד משיריו באולפן ולצלם לו קליפ הולם, שמרוב שהוא מלא קלישאות על קליפים בשקל (בית מלון, פריחות בבגד ים וכו'), אפשר לחשוב שהוא פרודיה על קליפים. מפה לשם, צור מבקש מעידן כסף, רצוי בדולרים, בשביל להקרין את הקליפ בערוץ. לצור מציג מחירון של ממש, לפי שעת השידור. הקרנה בשעות היום, למשל, זה 700 דולר, "אבל אני אעשה לך את זה ב-500". אכן איש הגון. לאחר התשלום הקליפ אכן מוקרן בשעה המובטחת.

אין ספק שמדובר בשערוריה. ראשית, בחצי מהכסף הזה אני מסדר לעידן אייטם מפרגן בפורטל אינטרנט ותיק, ככה שקצת דפקו אותו. אבל ברצינות - כצופה של ערוץ המוזיקה בפרט, וחובב מוזיקה בכלל, היה לי קשה לעכל את העובדה שככה מוכרים זמן מסך. אבל כנראה שאני תמים – ולאדי, השכן מלמטה שצפה איתי בתכנית, היה בלתי מופתע לחלוטין, היה נראה לו הגיוני וסביר שזה מה שקורה. ובאמת, למה לא? אם "הכוח משחית" בפוליטיקה או בכל תחום אחר, ואם אנחנו "מדינת הקומבינה", כמו שהעורך והמגיש רפי גינת היה ודאי אומר, אין סיבה שזה לא יקרה גם במוזיקה. אולי זה אפילו צריך לשמח אותנו – תעשיית המוזיקה בישראל היא מספיק גדולה ומגלגלת מספיק כסף, בשביל להצדיק שחיתויות והעברות כספים מתחת לשולחן. וערוץ 24 זה עוד כסף קטן, יש ודאי תכניות רדיו - בין אם כאלה שמשודרות בסינדיקציה ברדיו האיזורי ובין אם ברדיו ארצי כמו גלגל"צ – שגורפות רייטינג יותר גבוה מחצות ב-24. אז מי מבטיח שלא מוכרים גם שם השמעות?

זמריר לכל תחקיר

בסיום הכתבה, עורך דינו של גיא צור הכחיש הכל, וטען שזו עלילה, אם כי נראה לי שיהיה לו קצת קשה להסביר את מה שהמצלמה קלטה. מנהלי ערוץ 24 מיהרו להודיע שלא ידעו כלום, שצור מושעה עד בירור התהליכים, ושאם הטענות יתבררו כנכונות הם יעברו למישור הפלילי. גם אם מאמינים להם (ואין סיבה שלא), יש פה דוגמא לתסמונת הש"ג. אין לערוץ אחריות על מה שנעשה בו? יש להם דרך להבטיח לנו שזה לא קורה אצל עורכים אחרים? אולי אם מישהו בערוץ היה צופה בתשומת לב בשידורים, הוא היה שם לב כמה קליפים נראים כאילו לא ייתכן שמישהו ירצה לשדר אותם אם לא שימנו אותו.

הכתבה עצמה היתה בנויה וערוכה במיטב הפופוליזם המאפיין את מי שכנראה יערוך עוד מעט את העיתון של המדינה שלכם. הרבה הרעמות, הפחדות מהסוג שממנו בראבא עשה מטעמים כבר לפני 15 שנה וחרוזים כמו "לכל שיר – מחיר" נשזרו לכל אורך התחקיר. למעשה, לא אתפלא אם הקריינות הלא אינפורמטיבית תפסה יותר זמן מסך מהעובדות עצמן. מעט הצילומים הנסתרים שהמערכת הצליחה לאסוף (שבהחלט מספיקים בשביל להביך את צור לחלוטין), כמו גם הצילומים הבלעדיים של עידן מפרק מזגן או שר למול המראה, נמרחו שוב ושוב על המסך, לפני ואחרי הפרסומות. לזכותו של גינת ייאמר שהוא לומד מטעויות, לפחות אלה שמתפרסמות בעיתון. בכתבה שהתפרסמה במקומון התל אביבי "העיר" האחרון, הוא הושמץ כמי שלא מפרגן ונותן קרדיטים לאנשי המערכת, והנה, אמש הוא ציין בשמו – ואף צילם מהגב! – את העורך גולן יוכפז.

אבל אם נניח את בעיית הסגנון בצד הרי ש"כלבוטק" בכל זאת עשתה פה אתמול עבודה חשובה. צור בטח קובר את עצמו עמוק מאוד ברגעים אלה, ובטח יתקשה למצוא עבודה בתחום – או בכל תחום שבו הבוס צריך לסמוך עליו – בשנים הקרובות. למעשה, הוא בטח גם יתקשה למצוא חברים. אפשר אולי לומר שהנזק שנגרם לו הוא קצת חסר פרופורציה לכמה אלפיות שהוא גילגל, אבל כנראה שהוא יחטוף גם בשביל כל הרמאים במוקדי הכח שלא נתפסו, וסביר להניח שיש הרבה כאלה. אני בטח קצת נאיבי, אבל תנו לי רגע לחלום – אולי המושחת הבא יחשוב פעמיים לפני שהוא גוזר ת'שקל איפה שהוא לא צריך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully