וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מתנחלים חסמו הכניסה למשרד הביטחון

יובל יועז

27.12.2004 / 0:17

המפגינים הניפו שרידי קאסמים, וחלקם ענדו טלאי כתום. ראש מנהלת ההתנתקות בשיא אמר, כי ל-20 המשפחות מפאת שדה שיפונו קולקטיבית למושב מבקיעים, יצטרפו 5 משפחות מגוש קטיף

מאות מתושבי גוש-קטיף הפגינו אתמול בערב מול משרד הביטחון בתל אביב במחאה על מדיניות צה"ל נגד משגרי הטילים מרצועת עזה. במהלך ההפגנה חסמו המתנחלים את רחוב קפלן והניפו שרידים של טילי קסאם שנפלו ביישוביהם, כשמספר מהם אף עונדים את הטלאי הכתום. 12 מפגינים, שבעה בוגרים וחמישה קטינים, נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי. בגלי צה"ל דווח, כי המפגינים שרפו צמיגים ונשאו שלטים בגנות הממשלה ותוכנית ההתנתקות.

כתב "הארץ", יובל יועז מוסיף:

ראש מנהלת ההתנתקות, יונתן בשיא, אמר אתמול כי רק 25 משפחות מתנחלים, המיועדות להתפנות במסגרת ההתנתקות, חתמו עד עתה על חוזה סופי ומחייב עם מינהלת ההתנתקות. מדובר ב-20 המשפחות המתגוררות כיום בהתנחלות פאת שדה ובחמש משפחות נוספות מגוש קטיף, שיצטרפו אליהן במעבר הקולקטיבי למושב מבקיעים שבנגב.

לדברי בשיא, גברו בשבועיים האחרונים הפניות למינהלת ובין היתר פנו אליה קבוצות של משפחות מתוך התנחלויות, ומזכירויות של ישובים. עם זאת, כשהתבקש בשיא לנקוב במספרן של משפחות המתנחלים, שחתמו עד כה על בקשה פורמלית לקבלת פיצויים הסכים רק לומר, כי מדובר במספר קטן מאוד. לדבריו, צפוי שינוי במגמה זו אחרי אישורו הסופי של חוק פינוי פיצוי בכנסת.

בשיא הציג את ההסכם, שנחתם בין המינהלת לתושבי פאת שדה ואמר, כי ההסכם מאפשר למתנחלים להקל על טראומת הפינוי והמעבר. הוא קרא למשפחות וליישובים שלמים לפנות אל המינהלת כקבוצה, כדי לאפשר זמן מספיק לתיאום ולהכנת מעבר קולקטיבי.

"כל הקודם זוכה", אמר בשיא, "הזמן בורח הן מבחינת תהליך הפינוי ההולך וקרב והן מכיוון שאין לנו אין סוף אפשרויות, ולפונים הראשונים תהיה זכות קדימה", אמר בשיא. לדבריו, 25 המשפחות יעברו כקבוצה למבקיעים החל ממרץ באופן מדורג, אולם על פי לוח הזמנים המתוכנן מעבר זה יסתיים לכל המאוחר עד סוף מאי 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully