וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוידה לחמן-מסר: "עתירות בנקים נגד רפורמת בכר בנימוק של פגיעה בזכות הקניין - צפויות להידחות"

תמרה לב

26.12.2004 / 15:30

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אמרה את הדברים בכינוס של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל); עוד אמרה, כי פגיעה בזכות הקניין אפשרית אם היא נעשית למטרה ראויה ובמידתיות



"ברפורמת בכר אין פגיעה בזכות הקניין, או בחופש העיסוק. חוקי היסוד הנוגעים לזכות הקניין וחופש העיסוק נועדו להגן בעיקר על האזרח הקטן מפני שרירות ליבו של השלטון ולא על תאגידי ענק כלכליים רבי-עוצמה". כך אמרה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דוידה לחמן-מסר, בכינוס של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) ביום ה' האחרון.



עו"ד דוידה לחמן-מסר הזכירה, כי פגיעה בזכות הקניין אפשרית אם היא נעשית למטרה ראויה ובמידתיות. להערכתה, התכלית של מניעת ריכוזיות בשוק ההון והגברת התחרותיות, היא מטרה ראויה, ולכן אם הבנקים יגישו עתירות ביצוע הרפורמת בנימוק של פגיעה בזכות הקניין, הן צפיות להידחות. עוד טענה לחמן-מסר, כי רפורמת בכר היא מידתית, שכן אין בה הפקעה, אלא רק חובת מכירה. הטענה על מחיר מופחת בתוצאה ממכירה כפויה לא התקבלה בבתי המשפט בארה"ב וצפוייה להידחות גם בישראל. מונופול שטוען כי נפגע בשל אובדן הפרמיה המונופוליסטית שלו איננו זכאי, להערכתה, לסעד משפטי.



לחמן-מסר הדגישה, כי גם ירידה בהחזקות הבנקים בקופות ובקרנות לשיעור של 20%, לא תפתור את בעיית הריכוזיות, שכן היא תיצור אינטרס אצל הבנקים להגדיל את אחזקותיהם בעתיד. גם יצירת "חומות סיניות" בין הבנקים לבין הקופות לא הוכיחה את עצמו בשנים האחרונות, ולכן אין מנוס ממכירת הקופות ע"י הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully