וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת האג"ח התאגידית הגדולה בתולדות מצרים: טלקום איג'פט תגייס 323 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

26.12.2004 / 17:24

מכירת האג"ח של מונופול הטלפוניה הממשלתי של מצרים, באה לאחר שספקית הסלולר המצרית אורסקום גייסה 260 מיליון דולר מוקדם יותר השנה



טלקום איג'פט (Telecom Egypt), מונופול הטלפוניה הממשלתי של מצרים, מתכנן לגייס 2 מיליארד לירות מצריות (323 מיליון דולר) ממכירת אג"ח, במסגרת מה שצפויה להיות הנפקת האג"ח התאגידיות הגדולה מעולם במצרים.



החברה הודיעה על מכירות האג"ח, לתקופה של חמש שנים, במודעות שפורסמו היום בעיתונים' הרואים אור בקהיר, בהם העיתון הממשלתי אל-אהראם.



מחצית מהאג"ח שיימכרו ישאו ריבית קבועה של 10.95%, ומחציתן יניבו תשואה הגבוה ב-0.7% מריבית הניכיון של הבנק המרכזי של מצרים, העומדת כיום על 10%.



מכירת האג"ח היא הראשונה שמבצעת טלקום איג'פט, והגדולה מעולם שביצעה חברה מצרית. מכירת האג"ח הגדולה ביותר במצרים עד כה היתה זו שביצעה מוקדם יותר השנה ספקית הסלולר אורסקום טלקום הולדינג (Orascom Telecom Holding) בסכום של 260 מיליון דולר.



האג"ח ייסחרו בבורסות קהיר ואלכסנדריה. טלקום אג'יפט תשתמש בכסף שתגייס להחזר חובות ולמימון הרחבת פעילותה. חובות החברה לבנקים ולממשלת מצרים מסתכמים ב-4.7 מיליארד לירות מצריות (750 מיליון דולר).



החטיבה המצרית של שירות ההשקעות מודי'ס, מידל איסט רייטינט אנד אינווסטורס סרוויסס, מעניקה לטלקום אג'יפט דרגת השקעה של AA, נאמר בהודעת החברה היום.



חתמי ההנפקה הם הבנקים הממשלתיים המצריים Banque du Caire ו-Bank of Alexandria, יחד עם סיטיבנק מצרים ו-Arab African International Bank המצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully