וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגו של פיני

אמנון בארי לוצ'ה

26.12.2004 / 19:51

פיני גרשון הוא מאמן כדורסל מצליח מאד. עם זאת, למרות גילו המתקדם עדיין טבוע בו אלמנט הילד הרע. הוא מושך אש, רודף תשומת לב, מחפש כותרות כפייתי ובאופן כללי די אוהב לעשות בלגאן. חוץ מזה, כנראה יש לו אגו שגדול מלהכיל את המטר שבעים שלו. אמא שלי היתה אומרת: אגו מניאק.

הוא טראש טוקר אמיתי. משעמם לו בחיים המקצועיים, אז הוא מכניס את עצמו לפינות אפלות בכדי לדרבן את עצמו ואת שחקניו לצאת מנצחים. הוא יוצר אתגרים יש מאין בשביל לא להירדם בשמירה. גם אייר ג'ורדן הגדול היה כזה על המגרש.

למרות כל זאת מצליח האיש, בדרכו הייחודית, ברוב המטרות שהוא מציב לעצמו, ולראיה אחוזי ההצלחה של הקבוצה העונה. אבל אבוי לאיש שינסה לגנוב לפנחס את ההצגה, את המיקרופון, את הפריים או את אור הזרקורים. הוא מסתמן כבעל יצר נקמנות ופנקסנות, וכנראה לא יהסס לדרוך על כל מי שיעמוד בדרכו לתהילה, ואפילו יהיו אנשי שלומו או חייליו שלו.

אחרי כל מה שכבר הוכיח, הוא מחפש דברים חדשים להוכיח. אף מאמן או קבוצה ישראליים לא הצליחו לזכות בגביע אירופה שנתיים ברציפות. גרשון רוצה להיות הראשון. מומחים טוענים שחלק גדול מההצלחה של מכבי בעונת גביע אירופה ב-2004 טמון בדויד בלאט. הוא היה זה שבחר והביא את הזרים לאורך השנים (פארקר, שאראס, באסטון, בלות'נטאל, האפמן, מקדונלד, אודריך), הוא חיבר את האמריקאים לישראלים, הוא היה השוטר הטוב, הוא העביר את האימונים, וחשוב מכל: הוא היה שר ההגנה. כל חכמת ההגנות של מכבי בשנים האחרונות רשומה על שם בלאט (כמובן שהיה לכולם קל יותר בשנים שנדב שיחק כליברו). אז השנה בלאט בדינמו ופיני צריך להוכיח שהקבוצה (באותו סגל שחקנים כמעט) עדיין יכולה לשחק הגנה. פיני גם הביא את קומאטוס, וכדאי לבוסמן החדש להתחיל לפרוע שטרות ולהיכנס לעניינים, כדי להוכיח שלא רק דייויד יודע לבחור שחקני חיזוק.

באירופה, הרבה אחרי ארה"ב, מתחילים להבין שמספרים וסטטיסטיקות הם פרמטר חשוב בספורט ושאפשר ללמוד מהם רבות. אין לפיני דרך טובה יותר להראות כמה הוא מוצלח, מאשר ההפרשים בסיום המשחקים. הוא דורש משחקניו ללחוץ על הדוושה גם ב-20, 30 ו-40 הפרש. ככה קל לו יותר לשלוח מסרים שיפחידו את כל היבשת.

נכון שיש העונה באירופה בערך 15 הגנות טובות יותר מזו של מכבי, אבל מכבי מודל 2005 שואפת להיות ראשונה בנקודות פר משחק ובהפרש סלים מצטבר. עד עכשיו מכבי מציגה הפרש סלים חיובי מדהים של 101 נקודות. בסוף פיני עוד יוכיח, בעזרת הסטטיסטיקה, שבלאט עם תרגילי ההגנה שלו רק הפריע לרוץ והוריד את ממוצע הנקודות למשחק בעונה שעברה.

אבל שני שחקנים עושים לו בעיות. האחד הוא הרכז הטוב ביותר שמשחק מחוץ לארה"ב, השני הוא קפטן הקבוצה. את כל המדליות, הצלחות והגביעים האפשריים הם כבר הניפו. פיני יוכיח לכולם שהוא יותר חשוב מהפליימייקר שפירק את הדרים-טים, ובטח מהקפטן שלו. אם עוד פרשן אחד יכתוב שיאסיקיי הוא החוליה החשובה ביותר במכבי, שהוא הדבק שמחבר את השחקים, שהוא הברומטר של הקבוצה, או שהוא המאמן על הפרקט, פיני פשוט ייבש ויבייש אותו על הספסל משחק שלם (כמו שעשה מול פזארו) בטענה שהוא לא משקיע בהגנה. אחרי חודש נובמבר הענק של פארקר, פיני צוטט שהציר המרכזי של מכבי גם העונה וגם בעונה שעברה הוא מספר 8 ולא הליטאי. עוד מערכה במשחקי המנהיגות של פיני.

חטאו של שלף אף גדול יותר. גור העיז למסור כדור 2 שניות לסיום המשחק החשוב ההוא מול ז'אלגיריס, והוביל את הקבוצה לפיינל פור ולזכיה ההיסטורית. הוא היה הטריגר שהוליך לנס פח השמן. אח"כ הוא עוד הניף את גביע אירופה, דיבר אל ההמונים מכל במה אפשרית ועשה על זה סרט ביתי בערוץ 2. אם זה לא לגנוב את ההצגה, אז מה כן?

שאראס הוא באמת פנומן בקנה מידה עולמי וקשה למאמן להצדיק הושבה לאורך זמן של יהלום שמשתכר כמעט מיליון דולר בעונה. גור, לעומתו, הוא אמנם שחקן חמישיה מוביל בכל קבוצה בארץ, אבל לא כל-כך רואה מגרש אצל אלופת אירופה.

העונה, מכבי תל אביב שיחקה כבר שמונה משחקים בליגה האירופאית. זה אומר 32 רבעים, ו- 320 דקות במצטבר. אם נכפיל את זה במספר השחקנים בחמישייה, מדובר ב- 1600 דקות משחק. עד עכשיו, המאמן המצליח לא הצליח למצוא לקפטן שלו יותר מדי זמן משחק. ככה ייעשה לאיש שיגנוב למאמנו את אור הזרקורים. כי לדידו של פיני, רק המאמן הוא זה שצריך להניף גביעים וצלחות בסוף העונה.

אש על הגולש

בוער לכם בלב, בראש או בלשון ואין לכם איפה לפרוק את זה? מערכת וואלה! ספורט מזמינה אתכם להיות פרשנים לרגע (או ליותר, תלוי בכם), סופרים או משוררים ולשלוח לנו קטעים שכתבתם, בכל סגנון כתיבה שעולה על דעתכם, בתנאי שיהיה ראוי לפרסום ובכל תחום הקשור לספורט.

מניתוח נקודות התורפה הטקטיות בהרכב החדש של מ.ס. אשדוד עד לסיפור, דמיוני או מציאותי, על חיי אוהד פינג-פונג, נשמח לתת לכם הזדמנות לגלות לעולם כוכבי כתיבה חדשים. את הקטעים שכתבתם, שלחו דרך ה"כתבו לנו" (בצד ימין באתר או בקישור למטה) או לכתובת המייל הבאה: sportssupport@walla.net.il . אנו נפרסם את המשובחים שבקטעים שנקבל בפינה "אש על הגולש" שבאיזור הטורים האישיים. גם מי שכבר פירסם בעבר טור, מוזמן להמשיך ולשלוח. אנא, ציינו את שמכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully