וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי דוידי מנהל מגעים מתקדמים לרכישת החזקות בנק הפועלים בגילת

עידו אלון

26.12.2004 / 21:49

כבר ב-2003 החל דוידי לבחון השקעה בגילת, אולם אך רק כשהוקמה קרן פייט באוגוסט, צברו תאוצה המגעים מול בנק הפועלים; הקרן גייסה השנה 140 מיליון דולר



קרן פייט, המנוהלת על בידי ישי דוידי, נמצאת במגעים מתקדמים עם בנק הפועלים לרכישת אחזקותיו של הבנק בחברת גילת , כך העריכו אתמול מקורות בשוק ההון. דוידי החל כבר ב-2003 בבחינת רעיון ההשקעה בגילת, אולם אך רק כשהוקמה קרן פייט באוגוסט האחרון, צברו תאוצה המגעים מול בנק הפועלים תאוצה.



הקרן גייסה השנה 140 מיליון דולר, ונועדה להשקעות תפנית בחברות הנתונות במשבר, מצב מוכר מאוד בגילת של חמש השנים האחרונות. מפייט נמסר בתגובה כי, "הקרן אינה מגיבה על עסקות שהיא בוחנת".



בנק הפועלים מחזיק ב-14.9% מגילת, אולם הוא גם העניק לה אשראי של 71.4 מיליון דולר, שניתן להמרה למניות, כך שלמעשה הוא מסוגל למכור את השליטה המלאה בחברה. מקורות בבנק מסרו אתמול כי יש התעניינות של כמה גופים בגילת, אך עדיין לא התקבלה כל החלטה בעניין.



בעלי מניות אחרים הם אליעזר פישמן, שמחזיק בכ-10% מהחברה, ומבטח שמיר, שמחזיקה ב-4.3% מהחברה. בשוק ציינו כי בשבועות האחרונים הגביר בנק הפועלים את מאמציו למצוא רוכש שיחלץ חלק מהשקעתו בגילת.



בעל השליטה במבטח שמיר, מאיר שמיר, היה שותף לדוידי וקרן פימי בהשקעה רווחית ומוצלחת מאוד שהם ביצעו בתדיראן קשר. לפי הערכות בשוק, דוחף שמיר כבר תקופה ארוכה את רעיון ההשקעה של דוידי בגילת. בנק הפועלים, פישמן ושמיר הגיעו לאחזקות אלו בגילת, בעקבות הסדר הנושים שביצעה החברה בסוף 2003, ובו הומר חוב האג"ח למניות. מאז שהושלם אותו הסדר נושים, בעצם ניצבת גילת על המדף למכירה, בדחיפה יזומה של בעלי המניות הפיננסיים החדשים.



גילת מפתחת מערכות לוויין זעירות,המאפשרות העברת נתוני אינטרנט בפס רחב. לחברה יש רקורד הפסדים רחב של כ-640 מיליון דולר מאז 2001, ולמרות צמצום ההפסדים, השנה היא עדיין רחוקה מלשוב למעמד, לנתחי השוק ולהבטחה הגדולה שהיא היתה בסוף שנות ה-90 כיום נסחרת גילת בשווי של 122 מיליון דולר, כך שבהשקעה לא גבוהה יחסית של כ-55 מיליון דולר, ניתן להגיע לשליטה מלאה בה (ביחד עם שמיר).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully