וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בארונ'ס": התשואה להון של דיסני מאז 1997 טובה יותר משל ברקשייר התאוויי

הארץ

27.12.2004 / 9:55

הפרדוקס נעוץ בכך שברקשייר, חברת השקעות בראשותו של הגורו וורן באפט, נחשבת לחברה למופת המתנהלת ביעילות ומניבה ערך למשקיעים, בעוד שדיסני, אשר מנכ"לה מייקל אייזנר הודח באחרונה מתפקיד יו"ר הדירקטוריון, נחשבת לחברה מדשדשת



התשואה להון של מניית דיסני היתה גבוהה יותר בשבע השנים האחרונות מאשר זו של ברקשייר התאוויי - כך מציג מגזין "בארונ'ס" בסוף השבוע פרדוקס קטן של שוק המניות האמריקאי.



הפרדוקס נעוץ בכך שברקשייר, חברת השקעות בראשותו של הגורו וורן באפט, נחשבת לחברה למופת המתנהלת ביעילות ומניבה ערך למשקיעים, בעוד שדיסני, אשר מנכ"לה מייקל אייזנר הודח באחרונה מתפקיד יו"ר הדירקטוריון, נחשבת לחברה מדשדשת.



התשואה להון בעלי מניות (Equity Return OnShareholder) היא מדד להצלחה של השקעת רווחי החברה בהנבת רווחים נוספים.ROE מוגדר כיחס באחוזים בין הרווח לאחר מס ולאחר דיווידנדים על מניות בכורה, אך לפני דיווידנדים על מניות רגילות, לבין השווי המאזני. כלומר - כמה רווח החברה מסוגלת לייצר מהמשאבים שמספקים לה בעלי המניות.



דיסני הניבה ROE הגבוה ב-50% משל ברקשייר מאז 97'. ברקשייר, יש לציין, לא שילמה אף פעם דיווידנדים לבעלי המניות שלה.



הקשר בין דיסני לברקשייר הוא יותר מאשר קוריוז טכני. וורן באפט נבחר מחדש לדירקטוריון של דיסני, בתור אחד מבעלי המניות הגדולים של החברה.



ההסבר לפער בין שתי החברות מסביר "בארונ'ס", נובע מכך שברקשייר היא למעשה קונצרן המשקיע במספר רב של חברות מתחומים רבים. בעקבות כך היא נמצאת בעמדה נחותה יותר מבחינת יעילותה לעומת חברה הממוקדת בתחום אחד, כמו דיסני. כמו כן, ברקשייר נוהגת לרכוש חברות זולות, מתוך מטרה לשפר את פעילותן, וכתוצאה מכך היא מורכבת מערב רב של עסקים סוג ב', נכתב במגזין.



כדי לנחם את משקיעי ברקשייר יצוין כי מי שרכש מניה אחת של ברקשייר ב-97' (במחיר עסיסי של 33,400 דולר), זכה לתשואה של 166% על השקעתו, ואילו מי שרכש את מניית דיסני גרף 34% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully