וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון עיכב ביצוע פסק הדין שחייב את כלל אינווסטמנט לשלם לשגב 40 מיליון שקל

אמיר הלמר

27.12.2004 / 12:44

גורמים משפטיים: ההחלטה יכולה להשפיע על כך שזאבי יעכב גם את מינוי כונס הנכסים לקבוצת גלקסו



שופט ביהמ"ש העליון, אדמונד לוי, הורה על עיכוב ביצועו של פסק הדין שניתן לפני כשנה, במסגרתו חויבה כלל אינווסטמנט האוס לשלם לעו"ד יוסי שגב 40 מיליון שקל בגין נזקים שנגרמו לתיק ההשקעות שלו, בשל מעילתו של מנכ"ל כלל אינווסמנט האוס בסוף שנות ה-80', אריה גולדין. המעילה התגלתה על ידי שגב, שדיווח עליה בזמנו לראשי קונצרן כלל, שהיו בעליה של כלל אינווסטמנט.



על פסק הדין הגישה כלל אינווסטמנט האוס ערעור לביהמ"ש העליון. במקביל, הגיש שגב ערעור מטעמו על כך שביהמ"ש דחה את התביעה שלו גם כנגד כלל ישראל. במסגרת הליכי הערעור ביקשה כלל אינוסטמנט האוס, שהשליטה בה עברה זה לא מכבר לידיו של איש העסקים גד זאבי, לעכב את ביצוע כל פסק הדין אך ביהמ"ש הסכים לעכב רק את סכום פסק הדין שמעבר ל-26 מיליון שקל.



כלל אינווסטמנט האוס נמכרה בסוף שנות ה-90' כחלק מקבוצת כלל סחר לידיו של איש העסקים גד זאבי, והפסיקה זה לא מכבר לפעול. לאחר ששגב זכה בתביעתו, הוא פנה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב והגיש בקשה לפירוקה של כלל אינווסטמנט האוס וכן לחברת האם שלה - זאבי נאמנות ומימון.



לשתי בקשות הפירוק הללו, שהתקבלו בינתיים, היה חלק מרכזי בכך שהבנק הבינלאומי עמד על מינויו של כונס נכסים מטעמו לכל החברות בקבוצת גלקסו של זאבי. בקשתו של הבנק נענתה לאחרונה ע"י השופטת דניה קרת מאיר, שמינתה את עו"ד ליפא מאיר ככונס נכסים מטעם הבנק.



לאחר שביהמ"ש המחוזי בתל אביב נתן צו לפירוקן של כלל אינווסטמנט האוס וזאבי נאמנויות ומימון ועוד בטרם מינויו של כונס הנכסים מטעם הבנק, הגיש זאבי, המיוצג ע"י עוה"ד אילן שביט, ניצה פוזנר ויוכי כדיר-פז, בקשה נוספת לעכב את ביצועו של פסק הדין שחייב את כלל אינווסטמנט לשלם לשגב את נזקי המעילה.



מטרת הבקשה היתה לנסות למנוע את מינויו של כונס הנכסים מטעם הבנק ולנסות לעצור את כדור השלג. ביהמ"ש המחוזי שדן בה בתחילה דחה אותה וכעת בית המשפט העליון נענה לה וזאת למרות שכאמור בינתיים כבר מונה כונס הנכסים לקבוצת גלקסו מטעמו של הבנק, וזה אף החל לפעול ומבקש לאשר מכירת מניותיו של זאבי בחברת שידורי קשת.



בהחלטה של ביהמ"ש העליון לעיכוב ביצוע נאמר כי ככל שההליכים השונים יימשכו, לא ניתן יהיה בסופו של יום להשיב את הגלגל לאחור ולכן יש לעכב את ביצוע פסק הדין עד תום הההליכים בערעור. בעניין זה יש לציין כי הצדדים כבר סיימו את הטיעונים בערעור וממתינים לפסק הדין.



גורמים משפטיים העריכו כי להחלטה של ביהמ"ש העליון מאתמול יכולה להיות השפעה על הבקשה שהגיש לאחרונה זאבי לעכב את ההחלטה למינויו של עו"ד ליפא מאיר ככונס נכסים על קבוצת גלקסו. בינתיים הבנק טרם הגיש תגובתו לבקשה אך צפוי להתנגד לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully