וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשואות על אג"ח זבל בשפל היסטורי; המשקיעים הרוויחו השנה 10.5%

סוכנויות הידיעות

27.12.2004 / 16:08

התשואה הממוצעת של אג"ח בעלות סיכון גבוה ודירוג נמוך ירדה ל-6.9% - הנמוכה ביותר מאז 1985 - לעומת תשואה של 4.249% לאג"ח הממשלתית בארה"ב ל-10 שנים



אג"ח בעלות דירוג נמוך - המכונות אג"ח זבל - העניקו למשקיעים בהן השנה נחת רבה יותר מששמן עשוי לרמוז. התשואות על האג"ח - כלומר הריבית שמשלמים מנפיקיהן הלווים מציבור המשקיעים - נמצאות בשפל הנמוך ביותר מאז 1985, אז החל רישום נתונים אלה. משמעות הדבר היא שמחירי האג"ח נמצאים בשיא, ומתחילת השנה הניבו רווחים של 10.5%, בממוצע, לפי מדד בר סטרנס לאג"ח זבל.



שוק האג"ח הקונצרניות מגלגל 4.6 טריליון דולר בשנה. מאז שנות השמונים ישנה התייחסות נפרדת לאג"ח בעלות דירוג נמוך, אשר להן סיכון גבוה - בתור אג"ח זבל.



העליות בשוק אג"ח הזבל מוסברות בשיפור הכלכלי בארה"ב ובשוק העסקי בפרט, שערי הריבית הנמוכים, ההופכים השקעות אלטרנטיוויות לכדאיות יותר, והחולשה היחסית בשוק המניות. שוק האג"ח ככלל נהנה ממרוץ עליות בשנים האחרונות, ולמרות השיפור בכלכלה נותרו התשואות על האג"ח הממשלתיות - הנחשבות להשקעה סולידית - נמוכות יחסית.



האג"ח הממשלתית ל-10 שנים נסחרת היום בתשואה של 4.249%, לעומת תשואה ממוצעת של 6.9% על אג"ח זבל. המרווח הקיים הוא מהנמוכים בהיסטוריה.



למצבו העליז של שוק האג"ח יש צד שלילי. אנליסטים מזהירים כי זהו הזמן הגרוע ביותר להיכנס אליו שכן אג"ח הזבל יקרות להפליא, בפרט נוכח הסיכויים הגבוהים לעליית הריבית בארה"ב. שוק האג"ח הסולידיות ייפגע גם הוא מהעלאת ריבית. אולם אנליסטים מסוימים אומרים כי עדיין נותרה נשמה באפו של שוק אג"ח הזבל, ודווקא בגלל הירידה בכדאיות ההשקעה באג"ח נמוכות תשואה - הוא עדיין יוכל להוסיף לעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully