וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתאם לתחזיות: בנק ישראל מוריד הריבית ב-0.2% ל-3.7% - הרמה הנמוכה של כל הזמנים

ניצן כהן

27.12.2004 / 17:20

הריבית במשק תרד בחודש הבא ל-3.7%; בינואר 2002 היתה הריבית במשק ברמה של 3.8%; שלמה מעוז: בנק ישראל יפחית הריבית ב-0.2% גם בחודש הבא



נגיד בנק ישראל ממשיך לעמוד בציפיות ומודיע היום שהחליט להוריד את הריבית במשק לחודש ינואר בשיעור של 0.2% לרמה של 3.7%, הרמה הנמוכה ביותר של כל הזמנים וזאת לאחר שהפחית את הריבית בחודש שעבר בשיעור של 0.2%.



מבנק ישראל נמסר כי ההחלטה היא עקבית עם ההערכות שקצב האינפלציה הצפוי לשנה הבאה מצוי בתחום יעד יציבות המחירים של הממשלה לשנה הבאה. ההתפתחויות בשוק המט"ח, המק"מ ואיגרות החוב הממשלתיות תומכות ביכולת להמשיך לשמור את יציבות המחירים ברמות ריבית נמוכות יותר. שוק המט"ח יציב, שוק המק"מ רגוע כשירידת התשואות מהחודשים האחרונים נמשכת וכך גם בשוק האג"ח הממשלתי.



הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה, שלמה מעוז, העריך אתמול כי בנק ישראל ייאלץ להפחית את הריבית גם בחודש הבא לרמה של 3.5% וזאת כדי להתמודד עם המדדים השלילים והמשך ההיחלשות של הדולר מול השקל.



הפחתת הריבית במשק חודש שני רצוף באה לאחר שבנק ישראל החמיץ את יעדי האינפלציה שנקבעו על ידי הממשלה. הממשלה קבעה כי האינפלציה השנתית בישראל צריכה לנוע בטווחים של 1%-3% אולם מחנק הריבית הביא לכך שבמידה שהתחזיות שאומרות כי מדד דצמבר ירד ב-0.3% יתממשו הרי נסיים את השנה באינפלציה של 0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully