וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא הנפקות בשוק האג"ח הקונצרניות בארה"ב השנה - 678 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

27.12.2004 / 17:24

לראשונה בהיסטוריה הונפקו יותר איגרות חוב בעלות ריבית משתנה מאג"ח בעלות ריבית קבועה, הנחשבות אטקרטיוויות יותר; השיא הקודם נרשם בשנת 2001, עם היקף של 668 מיליארד דולר



שוק האג"ח הקונצרניות בארה"ב שבר שיא בהיקף הנפקות השנה, עם 678 מיליארד דולר באיגרות חוב חדשות. השיא הקודם נרשם בשנת 2001, עם היקף של 668 מיליארד דולר - לפני שוורלדקום ואנרון פשטו רגל וחיבלו באמון בשוק זה.



קרוב ל-53% מאג"ח שהונפקו היו בעלות ריבית משתנה - הנחשבות לפחות אטרקטיוויות בקרב מנהלי תיקים. שאר האג"ח הונפקו בריבית קבועה - ובהיקף נמוך יותר מב-2003. למעשה, היתה 2004 השנה הראשונה בהיסטוריה בה הנפקת אג"ח בריבית משתנה היתה גדולה יותר בהיקפה מהנפקות בריבית קבועה.



הסיבה לגידול במכירת אג"ח בריבית משתנה היא הציפייה להעלאת הריבית בארה"ב. משקיעים רוצים להגן על עצמם מהשינוי בסביבת הריבית, אומרים אנליסטים. אג"ח בריבית משתנה מספקות הגנה בפני שינוי הריבית, מכיוון שהתשואות עליהן - הריבית אותה מוכנים לשלם המנפיקים למשקיעים המלווים להם כסף כנגד האיגרות - צמודה לריבית משתנה כלשהי, כמו למשל הריבית הבין בנקאית בלונדון. אולם אג"ח מסוג זה נוטות להיות קצרות יותר ובעלות קופון (ריבית נקובה) נמוכה יותר. בשל כך הן נחשבות פחות מושכות מאג"ח בעלות תקופת חיים ארוכה יותר וריבית קופון גבוהה יותר, החביבות יותר על מנהלי תיקי השקעות. אג"ח בריבית משתנה נחשבות לפחות סחירות מאג"ח בריבית קבועה.



הביקוש הרב לאג"ח על רקע הריבית הנמוכה השוררת בארה"ב הובילה לירידה בתשואות בשוק זה, כולל אג"ח בעלות דירוג אשראי נמוך (אג"ח זבל). המרווח בין התשואה על אג"ח קונצרניות לבין אג"ח ממשלתיות, הנחשבות לאמת המידה של השוק ולבעלות הסיכון הנמוך ביותר, הוא הקטן ביותר מזה שש שנים. הנפקת אג"ח לצורך מחזור חובות הפכה לחיזיון נפוץ בחברות שביקשו להקטין את עלויות המימון שלהן.



אנליסטים חוזים כי המגמה תימשך וכי ב-2005 ההנפקות יהיו גדולות אף יותר. כתוצאה מכך צפוי לגדול גם החוב במאזניהן של החברות בארה"ב - ולהגדיל את הסיכונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully