וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות: "החוזים בישראל לא חכמים"

שרון קדמי

27.12.2004 / 20:07

"בחוזי הביצוע שמוכתבים על ידי מזמינים ממשלתיים ועל ידי מזמינים פרטיים, מוטלים רוב הסיכונים על הקבלן, גם במקרים בהם למזמין יש את היכולת הטובה יותר להתמודד עם הסיכון"



"השוואה בין חוזי ביצוע בינלאומיים לחוזי הביצוע הקיימים בארץ מראה, מעבר לכל ספק, כי רמת ההגינות וההדדיות בין המזמין והקבלן בחוזי ביצוע בינלאומיים עולה לאין שעור על חוזי הביצוע הישראליים, וכי החוזים בישראל פשוט לא חכמים".



כך טען היום יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות, ד"ר יואב סרנה, בכנס מנהלי הפרויקטים של איגוד המהנדסים שהתקיים בתל אביב.



לדבריו, בחוזי הביצוע לקבלנים בארץ שמוכתבים הן על ידי מזמינים ממשלתיים והן על ידי רוב המזמינים הפרטיים, מוטלים רוב הסיכונים על הקבלן, גם במקרים בהם למזמין יש את היכולת הטובה יותר להתמודד עם הסיכון. הדבר מעוות את מערכת היחסים בין המזמין לקבלן וגורם לחוזה שאיננו מאוזן ואיננו טוב לפרויקט.



סרנה ציין בדבריו גם את האחריות שמטיל דו"ח זיילר על מנהל הפרויקט. "הדו"ח ממליץ שמנהל הפרויקט יהיה חלק מחוק התכנון והבנייה. שיהיו לו מחד סמכויות ומאידך אחריות. היום תפקידו של מנהל הפרויקט כלל לא מופיע בחוק התכנון והבנייה. ועדת זיילר גם המליצה שמנהל הפרויקט יהיה משרת אמון והוא יהיה אחראי לא רק כלפי המזמין אלא גם כלפי הרשויות על ידי דיווח על חריגות מהחוק", ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully