וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לנשיא אוקראינה נמצא מת בפתח ביתו

28.12.2004 / 8:12

שר התחבורה, גאורגרי קירפה, המקורב לנשיא היוצא, נמצא אמש מת בפתח ביתו לאחר שנפגע מירי אקדח. לא ברור אם התאבד או נרצח. יושצ'נקו ניצח בפער של 8%

שר התחבורה האוקראיני, גאורגי קירפה, נמצא אמש מת בפתח ביתו, בפרוור של קייב. קירפה, מאנשי העסקים העשירים במדינה, נפגע מירי אקדח, ועדיין לא ברור אם התאבד או נרצח. קירפה נמנה עם מקורביו הנשיא היוצא, הפרו-רוסי לאוניד קו'צמה, ואף הוזכר כמועמד אפשרי לנשיאות.

"הארץ" מוסיף:

מועמד האופוזיציה הפרו-מערבי, ויקטור יושצ'נקו, הכריז אתמול לפנות בוקר על זכייתו בבחירות החוזרות לנשיאות אוקראינה. "זהו ניצחונם של אזרחי אוקראינה, של האומה האוקראינית", אמר יושצ'נקו לעיתונאים. לאחר ספירת הקולות כמעט 100% מהקולות התברר שיושצ'נקו ניצח, אך בפער קטן משצפו המדגמים: הוא זכה ב-52%, לעומת מעט פחות מ-44% ליריבו ראש הממשלה הפרו-רוסי ויקטור ינוקוביץ'. "אנחנו עצמאיים מזה 14 שנים, היום אנחנו חופשיים", הוסיף יושצ'נקו.

ינוקוביץ' אמר אמש שאינו מכיר בתוצאות הבחירות וייאבק עליהם בבתי המשפט. עם זאצ, הוא אמר כי אם ייכשל, יוביל אופוזיציה לוחמת. "לא יהיו מגעים" אמר ינוקוביץ', "אם אפסיד, תהיה אופוזיציה קשוחה. הם יראו מה זה אופוזיציה".

למעט תקריות בודדות עברה ההצבעה בשקט וכמעט ולא היו דיווחים על אי-סדרים. שיעור ההצבעה היה גבוה, ודומה לבחירות הקודמות שנפסלו. ינוקוביץ' הוכרז כמנצח בסיבוב השני של הבחירות ב-21 בנובמבר, שבוטלו אחר כך בהכרעת בית המשפט העליון בגין הונאות וזיופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully