וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המדדים ירדו בכחצי אחוז

הרצל לקס

28.12.2004 / 17:06

מניות הבנקים הובילו את המסחר וחמקו מהמגמה השלילית. כור התחזקה בעוד 0.6%. מחזור מסחר גדול בשוק האופציות - 300 מיליון שקל


המסחר בשוק המניות, שנפתח באווירה חיובית, שינה כיוון בשעות הצהריים. המדדים המובילים סיימו את היום בירידות שערים קלות. מדד המעו"ף איבד 0.5% לרמה של 612.12 נקודות, ת"א 100 ירד ב-0.4% ל-630 נקודות והתל טק ירד ב-0.3%. מחזור המסחר הגיע לכ-692 מיליון שקל.

אתמול הוריד נגיד בנק ישראל, דוד קליין, את הריבית ב-0.2% לרמה של 3.7% - הרמה הנמוכה ביותר אי פעם, והוביל את השוק לעליות שגם פתחו את המסחר. פרט להפחתת הריבית, גם פקיעת אופציות המעו"ף ביום חמישי משפיעה על המסחר היום והשפעתה צפויה להימשך גם מחר. מחזורי המסחר בשוק אופציות המעו"ף הגיעו היום ל-265 מיליון שקל, וביחד עם מחזור גדול בשוק האופציות הדולריות, בו פקעו היום האופציות לדצמבר, גילגל שוק הנגזרים של תל אביב מחזור חריג של מעל 300 מיליון שקל.

רמי דרור ממגדל שוקי הון ציין הבוקר כי בשוק המניות אנו רואים פעילות ערה גם במניות שלא השלימו מהלך משמעותי בשנה האחרונה כמו פורמולה או מתב, ומגמה זו צפויה להימשך. "תנועה ערה ניכרת בימים האחרונים באג"ח הקונצרניות, על רקע פער התשואות שנפתח בינן לבין התשואות באג"ח הממשלתיות", מוסיף דרור.

את המסחר הובילו מניות הבנקים הגדולים, שנהנו אתמול מעליות של יותר מ-2% והצליחו גם היום להיסחר באוירה חיובית למרות הכיוון השלילי בשוק. הפועלים הובילה את המסחר בעלייה של 0.5% ובמחזור של 63 מיליון שקל. לאומי ריכזה מחזור מסחר של 59 מיילון שקל ונותרה בסוף היום ללא שינוי בשערה.

טבע, ריכזה את המחזור השני בגודלו בשוק ואיבדה 0.9%. מחזור ער ריכזה גם מכתשים אגן , שסיימה בעליה של 0.8%. מכתשים, שצפויה לסיים את 2004 במחזור של 1.5 מיליארד דולר, תעלה ברבעון הראשון של 2005 את יעד המכירות ל-5 השנים הקרובות מרמתו הקודמת, 1.8 מיליארד דולר, שפורסמה ביוני. סקר בקרב מנהלי השקעות שערך "מעריב" ומפורסם הבוקר בחר את מכתשים אגן כמניית השנה לשנת 2005. מניית כימיה הבכירה יותר של תל אביב, כי"ל שינתה כיוון יחד עם השוק וסיימה בירידה של 2.4%.

המיזוג הבטחוני בין אלביט מערכות לתדיראן קשר מעורר עניין גם היום. אתמול הודיעו כור ואלביט מערכות באופן רשמי על המגעים לעסקה במסגרתה תמכור כור את חלקה (33%) בתדיראן קשר לאלביט מערכות, ובתמורה תרכוש כ-10% מאלביט. העסקה מדורגת, וההתקדמות בה תלויה ברכישה של אלישרא, בה שולטת כור, בידי תדיראן קשר. אלביט מערכות - שהוסיפה יותר מ-8% מיום ראשון, אז התפרסמו הידיעות הראשונות בעניין - סבלה ממימוש שהוריד אותה ב-1.2%. כור, שטיפסה אף היא 6% במהלך היומיים האחרונים, הוסיפה היום עוד 0.6%, והמשקיעים במניה ממשיכים להביע את שביעות רצונם מהמהלך המתוחכם של ראשיה שיצליחו כנראה למכור לתדיראן קשר את אלישרא. מנגד, תדיראן קשר שאיבדה אתמול 2.4%, המשיכה בירידות ואיבדה היום עוד 1%.

גילת זינקה אתמול ב-11% בוול סטריט בתגובה למגעים שמנהלים קרן פייט, בניהולו של ישי דוידי, ומבטח שמיר להגיע לאחזקה של 35% בגילת. גילת, שפתחה בפער ארביטראז' חיובי של 0.5%, סיימה את היום בירידה של 2%.

ונסיים במניית אל על, שגם המשיכה היום בעליות והוסיפה עוד 2.6%. המניה נהנית מגל חיובי על רקע מעבר השליטה הרשמי בחברה לידי כנפיים של האחים איזי ודדי בורוביץ. כיום נסחרת אל על קרוב מאוד לשווי שוק של 490 מיליון דולר, ומתחילת השנה היא זינקה ביותר מ-160%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully