וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית שאן דורשת מהמרכז לטיפוח יזמות לפנות משרדיו

אלי אשכנזי

28.12.2004 / 9:25

בעירייה טוענים כי "מט"י לא נתן לבית שאן שירות, אלא שירת את הקיבוצים; יש חוסר פרופורציה ברמת הטיפול וההשקעות בין בית שאן לבין שאר האזור"



עיריית בית שאן פורשת מ"מט"י (מרכז לטיפוח יזמות) בית שאן" בטענה כי היא לא מקבלת ממנו שירותים וכי "לא תרם ולו מקום עבודה אחד לעיר בשנים האחרונות ולא נוצרה תנופה כלכלית". בעירייה טוענים כי "מט"י לא נתן לבית שאן שירות, אלא שירת את הקיבוצים. יש חוסר פרופורציה ברמת הטיפול וההשקעות בין בית שאן לבין שאר האזור". בשבוע שעבר שלח ראש העיר בית שאן, ז'קי לוי, מכתב למנכ"ל מט"י בית שאן, ניצן אבירן, שבו הוא דורש ממט"י לפנות את משרדיה בעיר עד סוף החודש.



במט"י בית שאן שותפות עיריית בית שאן ומועצה אזורית בקעת בית שאן. ראש מועצה אזורית בקעת בית שאן, יעל שאלתיאלי, אמרה כי "מט"י היא אחת מכמה שותפויות שקיימות באזור - שותפות שנבנתה כבר כמה שנים. יהיה חבל לסגת מכל מה שנעשה". שאלתיאלי ציינה כי רק לאחרונה זכה מט"י בית שאן בתואר "מט"י זהב" ו"מצטיין ארצי", מידי הרשות לעסקים קטנים ובינוניים. "הרשות לעסקים קטנים ובינוניים הרי בוחנת את הפעולות בעיניים ביקורתיות. מט"י עושה עבודה טובה בעבור תושבי מועצה אזורית בקעת בית שאן ותושבי בית שאן. לא צריך להכניס למערכת שיקולים פוליטיים", טענה שאלתיאלי.



שאלתיאלי לא פירטה באילו שיקולים פוליטיים מדובר, ואולם גורמים בבית שאן טענו כי לוי מעוניין להדיח את העוזרת של מנכ"ל מט"י, שמזוהה עם מפלגת העבודה בעיר, ולמנות תחתיה נציג מטעמו. בעיריית בית שאן אמרו כי "הדבר לא נכון ולא מעסיק את ראש העיר. הרי עברה כבר שנה מאז שהוא נבחר, האם מישהו דיבר במשך השנה על הפקידה? אם מט"י היה מטיל ביצי זהב - לא היינו מוותרים עליו".



בעיריית בית שאן טוענים כי הם לא רואים כל תועלת בשיתופי הפעולה הכלכליים עם האזור ומביאים לדוגמה את אזור התעשיה המשותף, "פארק צבאים", שעומד שומם; בעוד אזור התעשייה השייך למועצה האזורית קלט באחרונה מפעל בשר של "תנובה". "הבית שאנים הם הפועלים השחורים במפעל. אם המפעל היה מוקם באזור התעשייה המשותף - היה קשר הדוק יותר וייתכן שגם תושבי העיר היו היום בתפקידים ניהוליים", אמרו בעירייה.



לדברי יעל שאלתיאלי, "השותפות בין בית שאן לקיבוצים נעשית בתחומים רבים, מדובר בתחומים כלכליים וחברתיים יותר מדי חזקים מכדי שיתפרקו עכשיו". ואולם, בבית שאן נחושים לפרק את השותפות במט"י ואף שלחו מכתב בנושא לשר התמ"ת, אהוד אולמרט. עם זאת, בבית שאן ציינו כי "קיימים שיתופי פעולה נוספים עם קיבוצי האזור והם ימשיכו. המציאות חזקה מכולנו, הקשרים יישארו, אבל כואב שהגענו למה שקרה השבוע".



מהרשות לעסקים קטנים ובינוניים, שתחת חסותה פועלים מוקדי המט"י, נמסר כי "הנתונים מדברים בעד עצמם: מט"י בית שאן בראשות ניצן אבירן, זכה ב'מט"י הזהב' לשנת 2004 בסקר שביעות רצון של הלקוחות. בשנת 2003 מט"י טיפל ב-263 לקוחות - מחציתם בעלי עסקים ומחציתם יזמים חדשים; עסקים בסיוע מט"י מעסיקים 272 עובדים (למעלה ממחצית העובדים מתגוררים בבית שאן); ניתנו 27 הלוואות בהיקף ארבעה מיליון שקלים; ניתנו 23 קורסים ל-300 בני אדם; התבצעו 102 חונכויות - וכל זה בתקציב של 800 אלף שקלים. נתונים מוערכים לשנת 2004: הקמה של מעל 70 עסקים חדשים, וכתוצאה מכך ייווצרו יותר מ-300 מקומות עבודה". כמו כן נמסר כי נציגי הרשות ייפגשו עם ז'קי לוי כדי לפתור את חילוקי הדעות שנוצרו; וזאת כדי למנוע פגיעה ביזמים ובעסקים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully