וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הצעת משרד האוצר להטיל היטל הפקה בשיעור של 20 אגורות על מים לחקלאות בעלי שיעור מליחות נמוך

שרון קדמי

28.12.2004 / 10:29

מדובר בכ-15 מיליון קוב של מים שחקלאים באזור הגלבוע, בית שאן, הגליל התחתון, הגליל המערבי וחוף הכרמל מפיקים בהפקה עצמית



מועצת המים דחתה את הצעת משרד האוצר להטיל היטל הפקה בשיעור של 20 אגורות על מים לחקלאות בעלי שיעור מליחות נמוך. מדובר בכ-15 מיליון קוב של מים שחקלאים באזור הגלבוע, בית שאן, הגליל התחתון, הגליל המערבי וחוף הכרמל מפיקים בהפקה עצמית. שיעור המליחות של המים הוא 400-600 מ"ג כלור לקוב.



רכז המים בהתאחדות חקלאי ישראל, יורם תמרי, המשמש חבר במועצה ציין כי למים אלו אין שום שימוש אחר. לדבריו, כיום לא מוטל היטל הפקה מתוך מדיניות ממשלתית של עידוד השימוש במים המליחים, שאינם מתאימים לשתייה ולטענתו הצעת האוצר מנוגדת למדיניות זו.



מועצת המים היא גוף לו שותפים נציגי הממשלה וצרכני המים בחקלאות, בתעשייה ובמגזר הביתי ונציב המים, שמעון טל, עומד בראשה. למועצה מעמד של גוף מייעץ בלבד.



המועצה קיבלה החלטה נוספת ולפיה תעריף הבסיס של המים המליחים של החקלאות יהיה 86 אגורות לקוב. עד כה זה היה התעריף למים מליחים בערבה הדרומית, בערבה התיכונה, ברמת הנגב ובכיכר סדום, אולם חקלאים באזורים אחרים שילמו תעריף בסיס של 99 אגורות לקוב. על פי החלטת מועצת המים, התעריפים לחקלאים בכל האזורים הושוו והסכום המדובר הינו התעריף המרבי לתשלום עבור מים מליחי. ככל ששיעור המליחות עולה - כן יורד מחיר המים.



מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, מסר שבכוונת ההתאחדות לפנות לשר התשתיות הלאומיות המיועד, בנימין בן אליעזר, מיד עם כניסתו לתפקיד, בבקשה שיפעל למניעת פגיעה במדיניות הממשלה של עידוד מעבד חקלאים לשימוש במים מליחים ומי קולחין מטוהרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully