וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינלאומי: זאבי אחזקות שילמה שכר שנתי של מיליון שקל לעו"ד אלה ויימן, נציגת משפחת חיפיץ

אמיר הלמר

28.12.2004 / 13:42

הבנק הבינלאומי מבקש לדחות את בקשתו של זאבי לעיכוב מינויו של כונס נכסים לקבוצת גלקסו; טוען כי הדבר יאפשר המשך הברחת נכסים; הדיון בבקשת זאבי יתקיים מחר



מחר יתקיים הדיון בבקשתו של איש העסקים גד זאבי לעכב את מינויו של עו"ד ליפא מאיר ככונס נכסים מטעמו של הבנק הבינלאומי לקבוצת גלקסו של זאבי. שלוש האחזקות המרכזיות של גלקסו הן קבוצת המחשבים מלם (68%), רשת אייס קנה ובנה (83%) וכן מניות בזכיינית ערוץ 2 - קשת (23%). במסגרת הדיון גם תתברר בקשתו של הכונס למכור את אחזקות זאבי בחברת שידורי קשת לשותפיו בחברה תמורת כ-2.92 מיליון דולר.



היום הגיש הכונס, באמצעות עוה"ד צוריאל לביא, אמיר ברטוב ומאיר אלבוים, את תגובתו לבקשת עיכוב הביצוע שהגיש זאבי. במסגרת הבקשה מבקש הכונס לדחות את הבקשה לעיכוב ביצוע מטעמים שונים ובין השאר מאחר שהדבר יפגע בבנק, שכן שווי החברות הפעילות בקבוצה - שידורי קשת, מלמ ואייס - נמוך לאין שיעור מהיקף החובות של הקבוצה לבנק, הנאמדים בכ-280 מיליון שקל.



הכונס מציין בתגובה כי מבדיקה ראשונית שביצע מאז המינוי התגלתה תמונה עגומה של אופי פעילות החברות בקבוצה. כך מציין הכונס כי עלות שכרה של העובדת היחידה בזאבי אחזקות, עו"ד אלה ויימן, המייצגת את משפחת חיפיץ הרוסית - שותפתו של זאבי בגלקסו - עמדה על כמיליון שקל לשנה.



עוד מציין הכונס כי במהלך שנת 2004, כאשר התנהלו הדיונים המשפטיים על בקשת הכינוס, שילמה זאבי אחזקות לחברה בשליטת זאבי דמי ניהול של 317 אלף שקל וכן הוציאה באותה שנה על הוצאות משפטיות סכום של 1.6 מיליון שקל. בנוסף, כך נטען, שילמה זאבי אחזקות ב-2004 חצי מיליון שקל לגורמים שונים עבור שירותי ניהול וייעוץ תקשורתי.



הכונס טוען כי מדובר בסקירה ראשונית של ספרי זאבי אחזקות לשנת 2004, כאשר זאבי ובעלי השליטה הנוספים היו מודעים לבקשת הכינוס "ועדיין לא בחלו במשיכת כספים בסכומי עתק מהחברה לצרכים אשר חלקם אינו נחוץ באופן מובהק ומהווים פרשנות מרחיבה ביותר של המושג 'הוצאות במהלך עסקים רגיל'".



הכונס מציין כי יש מקום לבחון בצורה מעמיקה את האפשרות שכספים שהיו משועבדים לכאורה לבנק שולמו לכיסוי חובות אחרים. הכונס מוסיף כי אם מינוי הכונס יעוכב הדבר יאפשר לזאבי להמשיך ולפעול באותה דרך ולהבריח כספים.



הכונס מתייחס בתגובתו לרשימת התנאים בהם הודיע זאבי כי יהיה מוכן לעמוד כדי לזכות בעיכוב הביצוע. בבקשתו, שהוגשה באמצעות עוה"ד אילן שביט, ניצה פוזנר ויוכי כדיר-פז, הודיע זאבי כי במידה שיעוכב מיונו של הכונס הוא יעמיד ערבות אוטונומית של 1.5 מיליון דולר לטובת הבנק הבינלאומי כדי לכסות את הנזקים שייגרמו לו וכן לשלם לבנק בתקופת עיכוב הביצוע את כל חיובי הריבית השוטפים על ההלוואות.



כמו כן, הוא התחייב להעמיד את הערבויות הבנקאיות לפי חלקו היחסי בשידורי קשת לצורך השתתפותה במכרז הערוץ השני.



לעניין התנאים הללו מציין הכונס בתגובתו כי ערבות של 1.5 מיליון דולר הינה בגדר לעג לרש וכי יש לבחון את מקור הערבות שמבקש זאבי להעמיד, שכן זאבי באופן אישי חייב לבנק כ-70 מיליון שקל בגינם הוגשה כנגדו תביעה אישית, ובמידה שמקור הערבות הינו על ידי צד שלישי - יש לחשוף בפני בית המשפט את ההסדרים שנעשו עם אותו צד שלישי בקשר להעמדת הערבות המוצעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully