וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מקרי התאבדות של לוויתנים בתוך חודש

רויטרס

28.12.2004 / 15:12

20 גופות לוויתנים נמצאו בחוף בדרום אוסטרליה. זאולוגים מתקשים להסביר כיצד אירעו שלוש התאבדויות באותו אזור. השפעתה של רעידת אדמה חזקה שהתרחשה באזור נבדקת גם היא

20 לוויתנים ממין נקבה נמצאו ביום שני בלילה מתים על חוף נידח בדרום אוסטרליה. אנשי שימור הסביבה מתקשים להסביר כיצד קרה שלהקה שלישית "מתאבדת" באותו אזור בתוך חודש. מדובר ב"לווייתני זרע" שאורכם נע בין שבעה לעשרה מטרים.

גופות הלוויתנים אותרו בחוף ליד העיר סטרהן באי הדרומי של טסמניה. מדענים מקומיים אמרו, כי לא ניתן לדעת אם להתאבדות ההמונית יש קשר לרעידת האדמה הקשה (8.2 בסולם ריכטר) שפקדה את האזור בין טסמניה לאנטרטיקה ביום שישי שעבר. "מאוד קשה להיות בטוחים בדברים כאלה (...) היו לנו השנה הרבה עליות של לוויתנים על החוף וכולם לא התרחשו בעקבות רעידת אדמה", הסביר הזאולוג, מארק הינדל.

גם העובדה שכל הלוויתנים שהתאבדו על חופי טסמניה היו ממין נקבה מאוד מסקרנת את החוקרים. כריס ארתור, פקח רשות הטבע המקומית, מסביר כי הזכרים נעים בדרך כלל ב"להקות רווקים" או כפרטים בודדים. הנקבות, לעומתם, נעות בלהקות עם ולדותיהן או בלהקות "מתנזרות".

ממשלת אוסטרליה מתכוונת ליצור מאגר מידע ארצי שיאסוף מידע על התאבדויות של לוויתנים. בחודש שעבר מצאו את מותם 115 לוויתני פיילוט, בשני אירועים שונים בחופי טסמניה. בוב בראון, מנהיג מפלגת הירוקים האוסטרלית, הביע דאגה בחודש שעבר כי ההתאבדויות קשורות ל"פיצוצים קוליים", המבוצעים באוקיאנוס כדי לאתר מצבורי נפט וגז טבעי. בעבר קשרו חוקרים את המקרים הללו לשינויים בשדה המגנטי של כדור הארץ וגם לפעילות אדם כמו ספינות וצוללות המפעילות סונר עוצמתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully