וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום המסחר נפתח בעליות של 0.5%

אפרת נוימן

28.12.2004 / 23:19

פארמוס עולה מההריסות עם זינוק של 14.4%. קומברס דיווחה על עסקה בהיקף מיליוני דולרים והמניה מגיבה בעלייה של 0.4%


הדולר החלש הצליח לקלקל אתמול במעט את ה-rally - העליות המתמשכות בשוקי ההון האמריקאיים לאחרונה, והשווקים נעלו אתמול את המסחר בירידות. אולם נראה כי המשקיעים האמריקאים נחושים לסיים את 2004 בנימה חיובית כדי לא להרוס את הטעם הטוב שהותירו חודשיים של עליות נאות ובפתיחת המסחר היום עולה הנאסד"ק ב-0.5%, כמו הדאו ג'ונס, שמוסיף אף הוא 0.5%.

הימים הקרובים צפויים להמשיך להתאפיין במחזורי מסחר נמוכים שעשויים להשפיע על תנודתיות יתר במניות. היעדרם של נתוני מקרו משמעותיים והעובדה שרבים בארה"ב כבר עסוקים בתכנון חופשת סוף השבוע שתקדם את פני השנה החדשה, צפויים להמשיך את השקט היחסי בזירת המסחר.

גם הישראליות הנסחרות מעבר לים אינן מספקות חדשות מרעישות בימים אלה והמשקיעים יכולים להתחיל לסכם שנה חיובית בהחלט עבור המניות הציוניות. בשנה האחרונה פרחו מניותיהן של החברות הגדולות, צ'ק פוינט, קומברס, ECI ואמדוקס - כולן עם תשואה דו ספרתית מרשימה. קומברס , הפועלת בשוק הטלקום הפורח, סיפקה למשקיעים תשואה של 37% מתחילת השנה והיום היא מוסיפה עוד 0.4% למחיר של 24.1 דולר על רקע הידיעה כי החברה תרשום הכנסות של מיליוני דולרים בודדים ממכירת מספר פתרונות ערך מוסף לחברת הטלקום של איי פארו - טריטוריה דנית שבה מתגוררים כמה מאות אלפי תושבים בלבד.

צ'ק פוינט, שתופסת נתח נכבד משוק אבטחת הרשתות, מתהדרת בזינוק של 46% מתחילת השנה. את יום המסחר פתחה צ'ק פוינט דווקא בירידה של 0.8% למחיר של 24.4 דולר.

מניית אמדוקס פתחה בעלייה של 0.7% למחיר של 26.4 דולר והשלימה עלייה של כ-17% מתחילת השנה - עלייה מכובדת בהחלט על רקע שיעורי הצמיחה הנמוכים שהציגה חברת פתרונות הבילינג מתחילת השנה.

מניית פארמוס החבוטה שקרסה בשבוע שעבר ב-70% ממשיכה להתאושש גם היום ולאחר שהוסיפה אתמול כ-9% היא מזנקת כעת ב-14.4% למחיר של 1.4 דולר. לפני הקריסה הגדולה ביום שני שעבר נסחרה המניה במחיר של 3.5 דולרים.

ריטליקס דיווחה היום על עסקה חדשה שתתרום לה הכנסות שנתיות של עד 1.5 מיליון דולר לשנה במשך כחמש שנים וכעת מוסיפה המניה 0.4% למחיר של 21.5 דולר. ריטלקיס, שמנייתה איבדה 8% מתחילת השנה, מדווחת לאחרונה על שטף של עסקות, חלקן אמנם לא בהיקפי ענק, אך הן ממשיכות לבנות בסיס לקוחות רחב למדי, בפריסה גיאוגרפית נרחבת. ברבעון השלישי רשמה החברה הכנסות של 33.9 מיליון דולר, רובן עדיין מארה"ב (65%). עם זאת, באחרונה החלה חדירה לשוק היפאני כך שההכנסות מאזור אסיה פסיפיק צפויות להתרומם בהמשך.

ביטוי לתוכניות ההתרחבות של אם סיסטמס בהמשך ניתן היה לקבל היום מטקס הנחת אבן פינה לבניין משרדים חדש שמקימה החברה באזור התעשייה בכפר סבא. אל הטקס הגיע גם שר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, ודב מורן, המנכ"ל, סיפר על כוונת אם סיסטמס לגייס 150 עובדים נוספים לחברה בשנה הקרובה (לא כולם בישראל, יש לציין). כיום מעסיקה החברה כ-500 עובדים, מתוכם כ-400 בישראל. מניית אם סיסטמס הוסיפה כ-15% מתחילת השנה אך את יום המסחר פתחה היא ללא שינוי. עוד בין הישראליות, אראל תקשורת שזינקה אתמול 20% מאבדת כעת 4.6%; גילת מתממשת ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully