וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל המפוטר של ענקית המשכנתאות פאני מיי יקבל פנסיה שנתית של 1.3 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

28.12.2004 / 18:52

לאחר כחמש שנים בתפקיד יהיה פרנקלין ריינס זכאי גם לפיצויים בסך 8.7 מיליון דולר, לפי מסמכים שהגישה החברה ל-SEC



פרנקלין ריינס, מנכ"ל ענקית המשכנתאות האמריקאית פאני מיי, שאולץ להתפטר בשבוע שעבר בעקבות בעיות חשבונאיות בחברה, יקבל כל שנה סכום של 1.3 מיליון דולר במסגרת הסכם הפנסיה עם החברה. ריינס שימש בתפקיד חמש שנים.



ריינס זכאי גם לפיצויים נדחים בסך 8.7 מיליון דולר אשר ישולמו לו עד שנת 2020 ובבעלותו מניות של החברה בשווי של יותר מ-5.5 מיליון דולר, לפי מסמכים שהגישה פאני מיי לרשות ני"ע בארה"ב (SEC).



עם זאת, רשויות הרגולציה בארה"ב הורו לפאני מיי שלא לשלם פיצויים כלשהם לריינס בטרם תושלם חקירה שנועדה לבדוק האם חבילת הפיצויים עולה בקנה אחד עם התקנות הפדרליות החלות על ענקית המשכנתאות.



ריינס התפטר בשבוע שעבר לאחר שהרשויות חשפו בעיות חשבונאיות שיחייבו תיקון מאסיווי בדיווחים הפיננסיים של פאני מיי. מועצת המנהלים של החברה הודיעה כי בנוסף למנכ"ל, אולץ להתפטר גם סמנכ"ל הכספים, טימותי הווארד.



רשות ני"ע של ארה"ב (SEC) החליטה מוקדם יותר החודש כי החברה תיאלץ לבצע תיקונים משמעותיים בדיווחיה הפיננסיים. היקף הדיווח המתוקן עדיין לא התברר, אך הוא צפוי להסתכם במיליארדי דולרים. עזיבתם של ריינס והווארד סימלה את האחרונה מבין שורה של שערוריות חשבונאיות שזיעזעו את וול סטריט.



ריינס אמר כי הוא מקיים את הבטחתו לקבל את האחריות אם הרגולטורים יסכימו כי היו טעויות משמעותיות בנהלים החשבונאיים של החברה. ריינס, בן 55, בנקאי השקעות לשעבר, הוזכר כמועמד אפשרי לתפקיד שר האוצר של ארה"ב במקרה שהמועמד הדמוקרטי ג'ון קרי היה זוכה בבחירות האחרונות.



פאני מיי היא חברת משכנתאות בחסות ממשלתית, שמניותיה נסחרות בציבור. החברה לא מלווה ישירות לרוכשי הבתים, כי אם לבנקים מקומיים למשכנתאות. אף שהחובות של פאני מיי לא ממומנים על ידי הממשל, משקיעים רבים מאמינים שיש הבטחה מרומזת לערובות מצד הממשל, לפי ההסכם ביניהם.



באוקטובר האחרון הגן ריינס בשימוע בקונגרס על הנהלים החשבונאיים המקובלים בפאני מיי. ריינס זכה בתמיכה של מחוקקים רבים, כאשר אמר כי משרד השיכון האמריקאי, בראשותו של ארמאנדו פאלקון, מפריז בטענותיו לגבי בעיות בפאני מיי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully