וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה חיובית בעקבות זינוק בבטחון הצרכנים בארה"ב; בורסת פרנקפורט עלתה ב-0.6%

TheMarker

28.12.2004 / 19:33

אלקטל עלתה ב-2.3%; מניות הביטוח והתיירות המשיכו לרדת על רקע האסון בדרום מזרח אסיה; לא התקיים מסחר בלונדון לרגל החג



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית לאחר שבטחון הצרכנים בארה"ב זינק לשיא של חמישה חודשים. בורסת פרנקפורט עלתה ב-0.6%; בורסות פאריס ואמסטרדם נסגרו בעלייה של 0.2%; מדד יורו סטוקס 50 עלה ב-0.4%. בורסות בריטניה ואירלנד היו סגורות היום לרגל חופשת חג המולד.



בטחון הצרכנים בארה"ב זינק בדצמבר לרמה הגבוהה ביותר מזה חמישה חודשים על רקע אופטימיות מוגברת ביחס לשוק התעסוקה האמריקאי ורמת השכר בו. מדד בטחון הצרכנים של חברת קונפרנס בורד קפץ בדצמבר לרמה של 102.3 - הרבה מעל לתחזיות הכלכלנים למדד של 93.5. מדד חודש נובמבר תוקן כלפי מעלה לרמה של 92.6.



היורו רשם היום שיא נוסף מול הדולר - זה יום המסחר הרביעי ברציפות - ברמה של 1.3644 דולרים ליורו, על רקע הערכות כי ארה"ב ואירופה לא יפעלו לבלימת היחלשותו של הדולר. מחזורי המסחר בשוקי המט"ח נמוכים מהרגיל מאחר שלא התקיים היום מסחר בלונדון לרגל חופשת החג.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסגרו אתמול בבורסת הסחורות בניו יורק במחיר של 41.32 דולר לחבית, נפילה של 2.86 דולרים או 6.5% - הירידה היומית החדה ביתר מתחילת החודש. כעת נסחרים החוזים לפברואר במחיר של 42.20 דולר לחבית, עלייה של כ-2%, במסחר בניו יורק.



מדד בטחון העסקים באיטליה של מכון Isae ירד בדצמבר לרמה של 88.9, שפל של תשעה חודשים, לעומת רמה מתוקנת של 90.1 שנרשמה בנובמבר. הכלכלנים צפו כי המדד, המבוסס על סקר שנערך בקרב 4,100 יצרנים, יעמוד על רמה של 90.3 בדצמבר, עפ"י סקר שערכה בלומברג.



מניות חברות הביטוח והתיירות האירופיות המשיכו היום לרשום ירידות על רקע האסון שפקד את דרום מזרח אסיה. סוויס רה (סימול RUKN.VX) ירדה ב-1.4%; ציריך פייננשל השווייצית (סימול ZURN.VX) ירדה ב-0.8%; TUI הגרמנית (סימול TUIG.DE), חברת הנסיעות הגדולה באירופה, איבדה 1%; קלאב מד (סימול CMIP.PA), מפעילת אתרי הנופש הצרפתית, ירדה ב-1%.



במגזר הטכנולוגיה בלטו אלקטל, אשר עלתה ב-2.3%, ו-SAP, אשר רשמה עלייה של 0.9%.



דויטשה טלקום, חברת הטלפוניה הגדולה באירופה, עלתה ב-0.9% בעקבות דיווח של "פייננשל טיימס דויטשלנד" לפיו החברה מתכוונת לבלום את הירידה בהכנסות חטיבת הטלפוניה הקווית שלה לאחר שילובה בחטיבת האינטרנט של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully