וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת פריצקר תקבל עשרות מיליוני דולרים במסגרת הסדר הקשור לקריסת בנק שהיה בשליטתה

TheMarker

28.12.2004 / 22:01

המשפחה, שבבעלותה רשת מלונות הייאט, הסכימה בשנת 2001 לשלם קנס של 460 מיליון דולר לרשויות בארה"ב כדי להימנע מעונש בגין הקריסה



משפחת פריצקר משיקגו, בעלת רשת מלונות הייאט, צפויה לקבל עשרות מיליוני דולרים במסגרת הסדר הקשור לקריסת בנק סופריור FSB שהיה בשליטתה.



הרשויות בארה"ב ייחסו את קריסת הבנק לאסטרטגיה עסקית עתירת סיכונים, אולם ציינו כי גם הרו"ח של הבנק, ארנסט אנד יאנג, נשא באחריות בכך שהסתיר את מצבו הפיננסי האמיתי של הבנק מהרשויות.



משפחת פריצקר הסכימה בשנת 2001 לשלם קנס של 460 מיליון דולר לרשויות בארה"ב על מנת להימנע מעונש בגין קריסת הבנק.



במסגרת ההסדר עם הרשויות אמורה המשפחה לקבל 25% מהכספים שהרשויות ייגבו מארנסט אנד יאנג, כמו גם 50% מפיצויי עונשין שיוטלו על ידי הרשויות.



ביום שישי הודיעה ארנסט אנד יאנג כי תשלם קנס של 125 מיליון דולר לרשות שמבטחת את פקדונות הציבור בבנקים בארה"ב (FDIC) בעקבות קריסת סופיריור בנק. קריסת הבנק עלתה ל-FDIC כ-700 מיליון דולר.



FSB סופיריור - בנק הלוואות באזור שיקאגו שהיה בשליטת משפחת פריצקר - נסגר בקיץ 2001 בהוראת רשויות הבנקאות בארה"ב, לאחר שנמצא אשם במדיניות הלוואות לוקה, פיקוח לא נאות על עובדים וניהול חשבונות לא תקין. לבנק היו נכסים בשווי 2.3 מיליארד דולר ופקדונות של 1.6 מיליארד דולר.



אחת הבעיות העיקריות שגרמו לקריסת סופיריור היתה איגוח מאסיווי של התחייבויותיו: הבנק אסף את המשכנתאות ומכר אותן לצד שלישי, שהנפיק אג"ח כנגד ההתחייבויות, ומכר אותן למשקיעים כמו ניירות ערך בתשואה גבוהה. הבעיה היתה ששיטת חישוב השוויים של הנכסים על ידי הבנק לא היתה מקובלת על הממשלה. לדברי נציגיה, הבנק חישב כמה נכסים פעמיים ולא ניכה את הערך שהם מאבדים בשל העובדה שהתקבולים מהם דחויים לכמה שנים.



משפחת פריצקר, אחת העשירות בארה"ב, היתה שותפה של התעשייה האווירית בבעלות על גלאקסי, שנמכרה השנה לג'נרל דיינמיקס תמורת 350 מיליון דולר. כמו כן, שותפה המשפחה יחד עם משפחת עופר בחברת האניות רויאל קריביאן.



בשבוע שעבר דיווח העיתון "שיקגו טריביון" כי בני משפחת פריצקר עשויים להיות קרובים ליישוב התביעה שהגישו שניים מנכדי המשפחה במסגרת מאבק בן שנתיים על האימפריה של המשפחה, שנכסיה הכוללים מעורכים ב-15 מיליארד דולר. הצדדים התקרבו להסכם בסוף השבוע שעבר דיווח העיתון, אולם חלק מבני המשפחה טענו כי ההצעה שהוגשה לליזל פריצר ואחיה מתיו, נכדיו של אב המשפחה א.נ. פריצקר, היתה נדיבה מדי. כעת הופסקו המגעים עד לאחר החגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully