וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורברט ברינקר רכש מכלל פיננסים בטוחה 66% מגיפט תמורת 3.2 מיליון שקל

איתן אבריאל

29.12.2004 / 8:01

ברינקר מכר ב-1999 לקבוצת כלל כ-66% ממניות גיפט; ברינקר: "מבחינתי, זה היה או לצאת לפנסיה או לרכוש את החברה בחזרה - ובחרתי באפשרות השנייה"



חמש שנים לאחר שמכר את השליטה בחברת גיפט לכלל פיננסים בטוחה (שנקראה אז אילנות בטוחה) רכש באחרונה נורברט ברינקר, המייסד והמנכ"ל של גיפט, בחזרה את השליטה בחברה תמורת 3.2 מיליון שקל.



ברינקר מכר ב-99' לקבוצת כלל כ-66% ממניות גיפט, העוסקת בייעוץ במסחר במטבע חוץ ובאיגרות חוב. בכך נהפכה גיפט לחלק מקבוצת כלל פיננסים ולזרוע הפעילות המרכזית שלה בתחום מטבע החוץ. ואולם בשנים האחרונות ברינקר לא היה מרוצה מהתפתחותה של החברה, ולאחר מו"מ בינו לבין כלל, הוחלט כי ירכוש את השליטה בחברה בחזרה.



"מבחינתי, זה היה או לצאת לפנסיה או לרכוש את החברה בחזרה - ובחרתי באפשרות השנייה", אמר ברינקר אתמול. "לאחר המיזוג התברר לנו שלא יכולנו לפתח מוצרים כפי שרצינו. כל פעולה דרשה אישור של הדירקטוריון, לא היינו חופשיים ובסופו של דבר החיבור לקבוצת כלל פגע לנו בביזנס".



גיפט היא אחד הגופים הוותיקים, הגדולים והמוכרים בישראל בתחום ניהול מטבע החוץ, שוקי הכספים, שוקי האופציות ומכשירי הריבית. לחברה חדר עסקות במטבע חוץ, שבו מבצעים דילרים רכישה ומכירה של מטבעות עבור לקוחות עסקיים ועבור ספקולנטים גדולים.



ברינקר הסביר כי ההסכם המקורי קבע ששני הצדדים יבדקו את מצבם לאחר חמש שנים, וכך נוצר מצב שבו עמדו על הפרק שתי חלופות: או שכלל תרכוש את 33% הנותרים שבידי ברינקר, או שברינקר ירכוש חזרה את ה-66% שבידי כלל. "בכלל הגיעו לידי החלטה שבלעדי אין להם עניין ברכישת החברה", אמר ברינקר.



לאחר הפיצול מכלל פיננסים לפני כמה שבועות, הועברה גיפט למשרד חדש במגדל לוינשטיין, וברינקר מקווה כעת לפתוח דף חדש. "עכשיו אנחנו יכולים לעבוד עם חברות מחוץ לקבוצת כלל, כולל גופים בחו"ל, ולפתח מוצרים מקוריים וייחודיים, שלדעתנו ייהנו מביקושים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully