וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרזות נגד ההתנתקות מציגות יהודים על רכבות בשואה

29.12.2004 / 8:25

אמש תלתה תנועתו של ברוך מרזל את הכרזות ברחבי הארץ. מרזל: "מי שחושב שזה קשור לגוש קטיף - על ראש הגנב בוער הכובע". עימותים קשים בין מתנחלים לאנשי מינהלת ההתנתקות

אמש נתלו ברחבי הארץ כרזות ובהן תמונות של יהודים הנדחפים לתוך קרונות מתקופת השואה, ועליהם הכותרת "לעולם לא עוד". מי שעומד מאחורי המודעות האלו הוא ברוך מרזל, ראש מפלגת "חזית יהודית לאומית" ופעיל כ"ך לשעבר. מרזל טוען, כי הוציא את ההודעות בגלל יום הקדיש הכללי, החל בי' בטבת.

מרזל טען, כי אם הכרזות מעוררות אסוציאציות לגוש קטיף, הרי שזה רק "בעיני המתבונן": "אנחנו חייבים לזעוק 'לעולם לא עוד'. לעולם לא יעלו יהודים על קרונות, לעולם לא תהיה עוד שואה. מי שחושב שזה קשור לגוש קטיף - על ראש הגנב בוער הכובע. אולי נסגור גם את 'יד ושם', כי זה גם מזכיר את גוש קטיף?".

בגלי צה"ל דווח, כי חבר הכנסת רן כהן מסיעת יח"ד, פנה אמש ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה להעמיד לדין את האחראים לפרסום. "מרזל וחבר מרעיו מחללים את זכר השואה ומתירים את השרץ הנאצי", אמר הלילה כהן. ח"כ יוסף לפיד משינוי, ביקר את הצבת השלטים המשווים בין ההתנתקות לשואה ואמר: "מה יקרה אם מחר חברות הגז יגידו, שהגז שלהן יעיל יותר מהציקלון-B של הנאצים?".

המתנחלים: ילדים הוכו ונחבלו ע"י שוטרים

אנשי מינהלת ההתנתקות נאלצו אתמול לחתוך את גדר הביטחון של ההתנחלות שא-נור בצפון השומרון, ולפרוץ את שערה הראשי, כדי להיכנס לתוכה. ההתנחלות התרוקנה מיושביה באינתיפאדה, אוכלסה מחדש לפני כשנתיים, והיא אחת המיועדת לפינוי.

ב"הארץ" דווח, כי אנשי מינהלת ההתנתקות באו למקום, כדי לנסות ולהעריך את שווי הרכוש ובניסיון להידבר עם התושבים, אך הדבר לא עלה בידם. גם לפני שבועות אחדים ניסו אנשי המינהלת להידבר עם התושבים במקום, אבל הניסיון סוכל באלימות.

אתמול התפתחו עימותים קשים בין התושבים, כ-25 משפחות, שתוגברו בצעירים נוספים, לשוטרים שניסו לסייע לאנשי מינהלת ההתנתקות להיכנס למקום. התושבים שכבו על כביש הגישה והצליחו לעכב את כניסת אנשי המינהלת. יוסי דגן, תושב ההתנחלות, טען כי אזרחים רבים הוכו בברוטליות על ידי שוטרים, וילדים הוכו ונחבלו.

באזור היישוב חומש, אף הוא בצפון השומרון, עוכבו לחקירה שישה מפגינים, שניסו לחסום את דרכו של אוטובוס אנשי המינהלת. בין המעוכבים היתה ראש המועצה המקומית קדומים, דניאלה וייס.

דניאלה וייס סיפרה לערוץ שבע, כי הכוחות גררו את המפגינים בכח, ובניגוד להוראות לא היו שוטרות בתחילת הארוע, ונשים נגררו על ידי גברים בכח על הכביש. וייס משוכנעת שהעימות מעיד על הצפוי להתרחש בעת ביצוע ההתנתקות: "יש כאן מצב של טירוף מערכות. כל אנשי זרועות הביטחון יודעים שאפילו ברמה הפרגמטית, היציאה מגוש קטיף והשומרון היא סכנת נפשות לתושבי דרום הארץ וצפון השפלה. כשסכנה ממשמשת ובאה, לא מחכים שהגל ישטוף אותנו, כי אז לא נוכל לעצרו. יש לעצור מבעוד מועד, ולכן גם כשמגיעים אנשים רק כדי לבדוק את המקום, הם הרי מכינים תשתיות לגירוש, ולא ניתן לזה להתרחש. אני אופטימית", הוסיפה וייס. "כשראיתי את צעירי שא נור, דור רביעי בשומרון, נאחזים בכזו נאמנות באדמת א"י, אמרתי: לא יהיה גירוש בארץ ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully