וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ועוד שלוש

29.12.2004 / 21:20

ראשל"צ עברה אחרי הארכה את הגליל ונהריה עלתה לראשונה בתולדותיה לחצי הגמר. בני השרון ניצחה בדרבי, כמו מכבי ת"א. אבל מישהו חושב שאפשר יהיה לעצור את הצהובים בדרך לגביע?

גביע המדינה העונה מזכיר את עונת 1991/92, אז נעדרו מחצאי הגמר גם הפועל ירושלים וגם הפועל ת"א. זה התחיל בנהריה, שהדיחה את הפועל ירושלים בשמינית הגמר (ב-12 השנים שחלפו מאז עונת 91/2' הגיעה ירושלים לפחות לרבע הגמר) והערב עשתה היסטוריה, כשעלתה לראשונה בתולדותיה לפיינל פור של הכדורסל הישראלי.

מכבי ת"א ובני השרון הבטיחו את עלייתן בקלות יחסית בדרבים הפרטיים שלהם, וכך חזרנו למותחן של הערב בין ראשון לציון של חנוך מינץ וגיא גודס לבין גליל עליון של עודד קטש. ושוב פלאשבק לעונת 91/2, אז זכתה גליל עליון בגביע אחרי ניצחון בגמר על מכבי ראשל"צ. השנה שתי הקבוצות נפגשו שוב, הפעם ברבע הגמר והפעם גם ידם של הראשונים על העליונה. סל דרמטי של תומר אטלס שלח את שתי הקבוצות להארכה, בסיומה העלה חנוך מינץ, בפעם השלישית בקריירה שלו, קבוצה לחצי הגמר. ביום ראשון תיערך ההגרלה למשחקים, שייערכו ב-17 בפברואר בהיכל נוקיה כמובן.

מכבי ת"א - הפועל ת"א 76:91

מכבי ת"א לא התאמצה במיוחד גם במשחק השני מול הפועל ת"א, שהופיעה בסופו של דבר עם שלושה זרים (מלבד מקנטס שנסע לארה"ב). הפועל שיחקה ברוטציה קצרה, עם שבעה שחקנים בלבד. מכבי עלתה להפרש גבוה כבר אחרי הרבע הראשון (8:26).

מייסיאו באסטון ודיון תומאס (11 ריבאונדים) חגגו שוב באזור הצבע, עם 16 נקודות כל אחד. יאסיקביצ'וס סיים עם 14, שארפ עם 9, פארקר, קומאטוס וגרין סגרו ערב בינוני, עם 8 נק' כ"א. הלפרין קיבל 34 דקות, קלע 5 נקודות וחילק 6 אסיסטים. שלף לא שותף.

בהפועל בלט קלווין גיבס עם 18 נקודות, כשגילי מוסינזון מסיים עם 17 משלו. סמו אודריך קלע 13, אילן ברקוביץ' 11 וקני וויליאמס רק 7, כמו עודד שעשוע.

עירוני נהריה - אליצור אשקלון 75:85

היה ברור שלאשקלון יהיה קשה לשמור על יתרון הנקודה מהמשחק הביתי מול נהריה, פשוט בשל העובדה שלא הרבה קבוצות יכולות לעשות את העבודה במגרש הצפוני ביותר בליגת העל. בסופו של דבר נהריה, בעונה לא טובה שלה בליגה, עשתה היסטוריה והעפילה לחצי גמר גביע המדינה לראשונה בתולדותיה.

קמפבל קלע 16 נקודות למנצחים, אדריאן פלדג'ר הוסיף 14 וארז מרקוביץ' 13. הזר החדש אנדרה וולדריג', סיים עם 13 נקודות ו-4 אסיסטים. באשקלון בלטו עומר סניד עם 22, קניון וויקס עם 17 וקורי קאר עם 14 נקודות.

מכבי ראשל"צ - גליל עליון 96:103 (85:86 בסיום המועד החוקי)

במשחק הראשון ניצחה הגליל בנקודה וראשון הייתה צריכה פער של סל כדי להבטיח את עלייתה. במשך שלושה רבעים היתה זו גליל ששלטה בקצב המשחק והוליכה בהפרשים דו ספרתיים. ראשל"צ התחילה להעלות את רמת משחק ההגנה שלה רק בתחילת הרבע הרביעי. שלשה של הול הורידה את הפער לשתי נקודות בלבד, עם ריצה של 0:8 מתחילת הרבע האחרון.

הגליל הצליחה להשוות והמשחק נשמר על שוויון כמעט עד לסופו. אנטואן הול עשה עבירה רביעית, 11 שניות לסיום הזמן החוקי ושלח את מייקל ג'ונסון הגלילי (25 נק' ומשחק מצויין) לשלוש זריקות מקו העונשין במצב של 83:84 לראשל"צ. ג'ונסון קלע רק שתיים וראשון יצאה להתקפה אחרונה. יואב בר החטיא שלשה מכריעה, אבל תומר אטלס קלע בפולו-אפ עם הבאזר ושלח את הקבוצות להארכה. בחמש הדקות הנוספות נכנעה גליל לתנופה הראשל"צית אדירה.

המאמן המפסיד, עודד קטש: "חבל, במיוחד כי היינו במשחק שיחקנו טוב ושלטנו יותר, אבל זה קורה לנו הרבה כשאנחנו מובילים. אנחנו כאילו מסתפקים בהפרש ומתחילים לקבל סלים. היינו חסרים מאד את משה שחזר מפציעה, במיוחד כשליאור היה על הספסל עם כאבים. באנו לכאן נתנו משחק טוב וחבל".

חנוך מינץ, מאמן ראשל"צ: "אנחנו קבוצה חדשה וצעירה. כדורסל גדול לא היה למרות שהראינו אופי. זאת הפעם השלישית שאני שם (בחצי הגמר). אני מקווה שהשחקנים שלי יגלו כמה זה מתוק. אנחנו צריכים עוד להשתפר בהגנה אבל בהתקפה עשינו דברים יפים".

תומר אטלס, שהיה המצטיין במשחק עם 17 נק' וסל מכריע בסיום, אמר: "אני שמח שהיה לי משחק טוב. בסה"כ כל הקבוצות הולכות חזק על דיקסון וזה מה שמשאיר אותנו חופשיים. חצי גמר הוא מעמד מכובד ונראה את מי נפגוש שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בני השרון - רמה"ש 93:102

ננו גינזבורג השיג ניצחון כפול על קבוצתו לשעבר, שנחלשה מאוד העונה. הזרים של גינזבורג, שספגו ביקורת לאחרונה, עשו את ההבדל. היינס חגג עם 29 נקודות, לוקאס עם 21 ואלווין יאנג עם 20. אורי יצחקי ייצג את הישראלים כשקלע 12 נקודות. האטן קלע 34 למפסידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully