וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מה-1 בינואר יוטל מס של 25% על רווחי הגרלות והימורים מעל 50 אלף שקל

צבי זרחיה

29.12.2004 / 10:08

עד כה הוטל המס על רווחים מהגרלות מעל 70 אלף שקל; מפעל הפיס מזהיר מאובדן הכנסות; המועצה להימורים בספורט טוענת כי ההיטל יגרום לעלייה בהימורים הבלתי חוקיים



החל מה-1 בינואר 2005 יוטל מס של 25% על רווחי הגרלות והימורים ופרסים כספיים אחרים העולים על 50 אלף שקל. כך החליטה הבוקר (ד') ועדת הכספים פה אחד. הוועדה אישרה צו בעניין שהוגש על ידי שר האוצר בנימין נתניהו. בעד ההצעה הצביעו הח"כים: אברהם הירשזון (ליכוד), יצחק הרצוג (עבודה), חיים אורון (יחד) נסים דהן (ש"ס), ויעקב ליצמן (יהדות התורה).



כיום מוטל מס בשיעור זה על רווחי הגרלות והימורים או פעילות נושאת פרסים העולים על 70 אלף שקל.



במסגרת החלטות הממשלה בתקציב המדינה לשנת 2005 הוצע לבטל כליל את הפטור ממס על רווחי הגרלות והימורים. ח"כ דהן ביקש מהוועדה לקבל תחזית על השלכות הורדת הפטור ממס על הכנסותיו של מפעל הפיס, לנוכח האזהרה שהשמיע באחרונה בוועדה מנכ"ל הפיס, לפיה הורדת הפטור ממס תקטין את ההכנסות וכתוצאה מכך יוכל הפיס להעביר פחות כספים להקמת כיתות לימוד בבתי ספר.



מנהל רשות המסים, איתן רוב, השיב כי לפי נתוני רשות המסים, הכנסותיו של מפעל הפיס לא קטנו בשנת 2004 ובשנת 2003, חרף העובדה שהמס על רווחי הגרלות והימורים העולים על 70 אלף שקל הוטל באמצע שנת 2003.



לדבריו, הכנסות הפיס בכל אחת מהשנים הללו הגיעה לכ-3 מיליארד שקל, בדומה להכנסות בשנת 2002 שבה הטלת המס לא היתה בתוקף, ולעומת הכנסות בסך של 3.1 מיליארד שקל שהתקבלו בפיס בשנת 2001.

יו"ר מפעל הפיס, שמעון כצנלסון, אמר כי ציפיות הפיס לגידול בהכנסות בסך של 6% בשנת 2004 לא התממשו.



מנכ"ל המועצה להסדר הימורים בספורט, שאול שניידר, הביע צער על הקטנת הפטור ממס על רווחים מהגרלות והימורים. הוא הזהיר כי הדבר עלול לעודד את הפעילות של הימורים בלתי חוקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully