וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש אישר מכירת אחזקותיו של זאבי בקשת לחברה; קיבל אופציה לרכוש האחזקות בחזרה אם יבוטלו הליכי הכינוס

אמיר הלמר

29.12.2004 / 19:06

זאבי בבית המשפט: גמול הציעה לרכוש את חובות גלקסו לבינלאומי תמורת 170 מיליון שקל; יתאפשר לו לרכוש המניות מחדש במחיר גבוה ב-6% מן הסכום שיקבל הכונס - 2.9 מיליון דולר



שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, דניה קרת מאיר, אישרה היום אחר הצהרים את מכירת אחזקותיו של גד זאבי בשידורי קשת לחברה, תמורת 2.9 מיליון דולר, בהתאם להסכם שגובש בין חברת שידורי קשת לכונס הנכסים של קבוצת גלקסו עו"ד ליפא מאיר.



השופטת אישרה את המכירה לאחר מו"מ שהתנהל בין כתלי בית בין נציגי קשת, עוה"ד רון גזית ובני רוטנברג, לבין נציגי הכונס, עוה"ד צוריאל לביא, אמיר ברטוב ומאיר אלבוים ובין עוה"ד של זאבי, אילן שביט, ניצה פוזנר ויוכי כדיר פז.



במסגרת המו"מ הוסכם כי המכירה של המניות מידי הכונס לידיה של החברה תעשה כבר כעת, כאשר קשת תעניק לגד זאבי אופציה שתעמוד בתוקף עד ל-30 ביוני 2006, לרכוש ממנה את מניותיו במחיר ששולם לכונס בתוספת 6%, וזאת במידה שהליכי הכינוס של גלקסו יבוטלו בביהמ"ש העליון.



עוד הוסכם כי האופציה תמומש רק אם זכייתה של קשת במכרז הקרוב תהיה סופית - לאחר דיונים משפטיים שצפויים להתרחש לאחר שיפורסמו הזוכים במכרז.



כזכור, בהסכם שנכרת לאחרונה בין עו"ד מאיר לבין שידורי קשת לגבי מכירת האחזקות של זאבי בזכיינית, נקבע כי הסכום של 2.92 מיליון דולר הוא על בסיס העסקה בה נכנס לאחרונה חיים סבן לחברה, וכי במידה שהחברה תזכה במכרז הקרוב בזיכיון מחודש, ימונה מעריך מוסכם אשר יעריך את שוויה של קשת לאחר הזכייה במכרז. קשת התחייבה להשלים לכונס את התמורה עבור מניות זאבי אחזקות בהתאם לשוויה המלא, שייקבע על ידי אותו מעריך. במסגרת ההסכמה עם זאבי על מתן האופציה נקבע כי בעת המימוש הוא ישלם את התמורה ששולמה לכונס, לאחר שמעריך השווי יקבע את שוויה של החברה.



בהסכם בין הכונס לשידורי קשת נקבע עוד כי לכונס תהיה אופציה לחזור בו מהעסקה בתוך פרק זמן של 6 חודשים לאחר הזכייה של קשת במכרז, וזאת אם ימצא רוכש שיקנה את כלל הנכסים של קבוצת גלקסו (לרבות האחזקות במל"מ ובאייס). במצב זה יוחזרו ההחזקות בקשת לידי הכונס, והוא ישיב את התמורה בתוספת 6% ריבית. במידה שהכונס ימצא רוכש לכל קבוצת גלקסו, לא יוכל זאבי לממש את האופציה לרכוש את אחזקותיו בשידורי קשת.



האופציה לביטול העסקה הוכנסה מאחר שקיימת אפשרות שלאחר שהכונס יציע את מניותיה של גלקסו למכירה כמקשה אחת, ההצעות שייתקבלו יהיו אטרקטיוויות יותר מאשר מכירת כל אחת מהחברות התפעוליות - מלמ, קשת ואייס - בנפרד.



בתקופה האחרונה, בטרם ניתן צו הכינוס, ניהל הבנק מו"מ עם קבוצת גמול, שביקשה לרכוש את חובותיה של גלקסו לבנק. היום, במהלך הדיון על בקשתו של זאבי לעכב את ביצוע ההחלטה למנות כונס נכסים לגלקסו, אמר זאבי כי ככל הידוע לו הציעה גמול לבנק לרכוש את החובות המסתכמים בכ-280 מיליון שקל תמורת 170 מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully