וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינאים למכירה בלבד

טביב זליקוביץ'

30.12.2004 / 15:15

מועדוני הכדורגל בארגנטינה הרוויחו 700 מיליון דולר ממכירת שחקנים בעשור האחרון. כיצד זה מתחלק?

ארגנטינה היא מהמדינות שמייצרות הכי הרבה כישרונות כדורגל בעולם, יחד עם ברזיל ומספר מדינות אפריקאיות. אבל הרבה השתנה מאז עבר אלפרדו די סטפאנו הארגנטיני מהליגה הקולומביאנית לריאל מדריד הגדולה של שנות ה-50'. סכומי הכסף גדלו בצורה משמעותית, בעיקר בעשור האחרון.

דו"ח מיוחד של העיתון הארגנטיני "לה נסיון" מגלה כי המועדונים הארגנטינאים, בראשותם בוקה ג'וניורס וריוור פלייט, ייצרו שחקנים בשווי של למעלה מ-700 מיליון דולר בעשור האחרון. 25 אחוזים מכלל השחקנים הגיעו לספרד, מקסיקו זכתה ב-15 אחוז, איטליה ב-12.5 אחוז, צרפת 7.5 אחוז, צ'ילה עם 7 אחוז ושאר ה-33 האחוזים הנותרים מתפרסים באירופה ובדרום אמריקה.

ריוור מובילה בהכנסות ממכירת שחקנים, כאשר הכניסה לקופתה 200.5 מיליון דולר. בוקה הכניסה למועדון קצת פחות מ-154 מיליון דולר, ולז קרוב ל-46 מיליון דולר, ניואלס 42 מיליון דולר, וסן לורנצו 40 מיליון דולר.

הפרסום של "לה נסיון" בא על רקע העניין שהביעה קבוצה של אנשי עסקים, ברכישת שלושת השחקנים המובילים של ריוור - חוויאר מסצ'ראנו, לוצ'ו גונזאלס ומאקסי לופז - תמורת 35 מיליון יורו (כ-45 מיליון דולר). ההערכה היא שמדובר בקבוצת MSI, בראשה עומד איש עסקים איראני, שרכשה את קורינתיאנס הברזילאית כדי להפוך אותה ל"סופר קבוצה" של דרום אמריקה. ריוור כבר הודיעה שאין בכוונתה לוותר במאבק של יוקרה היבשת. בקבוצה הצהירו כי שחקנים לא יעברו בינתיים לקורינתיאנס, וכי בתקופה הקרובה לא יהיו שיחרורים מהמועדון. המכירה הגדולה האחרונה של ריוור היתה החלוץ פרננדו קוונאגי, שנרכש על ידי ספרטק מוסקווה תמורת 11.5 מיליון דולר ביוני האחרון.

שנת 1996 היתה הפוריה ביותר עבור המועדונים המקומיים. באותה שנה נמכרו 28 שחקנים בסכום כולל של למעלה מ-48.5 מיליון דולר. המכירה הגדולה ביותר היתה של קשר בוקה, סבסטיאן ורון, לסמפדוריה (6.6 מיליון ד'). הדוח מציין כי הייצוא הארגנטיני היקר בעשור האחרון היה חוויאר סביולה שעבר מריוור לברצלונה ב-25.85) 2001 מיליון ד'). לצורך השוואה, בשנת 1982 עבר חלוץ בוקה, דייגו ארמנדו מראדונה, לברצלונה תמורת 9.5 מיליון ד'. המכירה השנייה בגודלה היתה של בלם בוקה, וולטר סמואל, לרומא ב-22.25) 2000 מיליון ד'). ההעברה המשמעותית האחרונה היתה לפני מספר שבועות, כשקרלוס טבס, חלוץ בוקה, הגיע לקורינתיאנס תמורת 20 מיליון ד'. והכל לפני ינואר, מועד פתיחת חלון ההעברות האירופי.



ההעברות הגדולות

1. קרלוס טבס הגיע לקורינתיאנס תמורת 20 מיליון דולר

2. וולטר סמואל הגיע מבוקה לרומא תמורת כ-22 מיליון דולר

3. חוויאר סביולה עבר מריוור לברצלונה תמורת 25.85 מיליון דולר

4. חוויאר מסצ'רנו יחד עם גונזאלס ולופז שווה 45 מיליון דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully