וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו רבקל'ה התרגשה

30.12.2004 / 9:56

חיים פינקלמן מוחא כפיים לפסטיבל השירים של ישראל, שהבטיח מתח, התרגשות ושירים טובים, ואף קיים

חשבתם שהציניות של ארז טל לא מתאימה לפסטיבלי זמר? שעדי אשכנזי לא יכולה להיכנס לנעליים של אורנה בנאי כבדרנית העממית ליד החנון עם המשקפיים, ובוודאי שלא לאלה של רבקה מיכאלי כמנחה ההיסטורית של הפסטיבלים הישנים? חשבתם שלממלכתיות ההדורה של ערוץ אחד לא יכולה להיות תקומה? ובכן, תחשבו שוב. למרות הבדיחות התפלות, קטעי המעבר החלשים, ובלי לומר שום דבר על בחירותיה של המלבישה - טקס השירים של ישראל היה לא פחות ממוצלח. מוצלח אמרנו? מרגש! ברגעים כאלו מותר להיות סנטימנטלים.

זה התחיל רע. ארז טל, מה לעשות, הוא בדרן ומנחה של שעשועונים, ולכן, כצפוי, בתחילת הטקס אפשר היה לחשוב שמדובר בספיישל גמר של הכספת. אבל לארז טל אנחנו רגילים. לעדי אשכנזי, תודה לאל- אבל כדאי מאוד להתחיל, עדיין לא. "יהיה סוף, סוף הדרך, סופני", "מגניב, אחלה, צעיר, MTV" - אלו הן קצת מתחזיותיה של אשכנזי לגבי אופיו של הערב. בשלב מאוחר יותר היא גם ביקשה מארז טל חגיגת, כי היא בלחץ (נורא מצחיק), ושזה לא עזר היא גם התחננה שהוא, או מישהו אחר מהצלמים יביא לה סטירה. טוב, בשלב הזה אולי כדאי לסכם את ההתרשמות מעדי אשכנזי. נוסיף רק שקטעי הקישור ההומוריסטיים האחרים היו טובים בהרבה. שלישיית "מה קשור" אמנם לא הצליחה להבהיר מה הקשר בין הטקס שנערך בסוף 2004 ובין בדיחות על דנה אינטרנשונל, אבל המערכונים של "ארץ נהדרת" הצליחו בסופו של דבר להצחיק גם את מי שכבר חשב שהשוס המבדח היחיד של הערב הוא משה וגילה קצב המחויכים שישבו בקהל.

קו 845 נוסע צפונה צפונה

מצחיק או לא - הערב היה שייך לשירים. לא לקט ממוחזר, לא קאבר של להיטים מהעבר - שירי מקור בעברית. כאילו שצביקה פיק עדיין לא אבא, רוני היא רק בחורה בשיר שמבקשים ממנה לא ללכת, ומעלה אדומים הוא ישוב-ספר על גבול מדבר יהודה. לאחר שנים רבות של מיחזורים ברמת גימור כזו או אחרת נשמעו שירים חדשים וטובים בעברית, ובשידור ישיר. "שיר מנוחה" של לירז צ'רכי וארי גורלי היה טוב, דנה ברגר קצת הצליחה להתנקות מדימוי יום הסטודנט שדבק בה, וחמי רודנר, הרוקר העברי, ריגש. "אור יום חורף שמשי" של זהבה בן היה לא פחות ממדהים, וחבל שהוא נשאר במקומות האחרונים, ובסופו של יום, אפילו שילוב אומנותי בין אלון אולרצ'יק ורון שובל לא הרים את גבתו של כותב שורות אלו. אבל ההפתעה הגדולה הייתה שמורה, כמובן, למאבק בין שי גבסו ובין 845 אקספרס, האלמוניים עד לפני שתי דקות, מקריית שמונה.

מצד אחד - השרמנטיות הארץ ישראלית והנערית של גבסו, המפגש המוכר בין "קסטרו מן" ובני עקיבא, עם שילוב מנצח בשיר שקוראים לו "מישהו גדול". מצד שני - אוטובוס מספר 845 הגיע מהר אל העיר הגדולה, ול"אוהב'תך" יש את כל מה שאפשר לבקש מפופ בפסטיבל זמר: קליטות מפתיעה, הרגשה טובה, סולן עם חיוך ביישן ותנועות נכונות, ושתי מלוות עם תקווה בעיניים. "אוהב'תך" הוא מסוג השירים שאתה יודע שתשמח לשמוע עכשיו ברדיו שוב ושוב, ולא להתפלא, יום לפני השנה החדשה, למצוא אותו בדירוג טוב בין הלהיטים הבולטים של 2004. הזדקנת מהר, גבסו - רגע הזכייה של "מישהו גדול", לאחר מאבק מותח, השאיר תחושה של חוסר צדק, אשר לוותה בשריקות בוז של האוהדים מהצפון. איזה מופע, איזה יופי, את הציניות תשאירו לארז טל, ואת ההתרגלות לעדי אשכנזי, שנהיה חייבים לעבור מתישהו, נשמור לטקס אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully