וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרון השקיעה 7 מיליון דולר ביצרנית של מפרקים מלאכותיים - אימפליינט

יורם גביזון

30.12.2004 / 10:28

אימפליינט גייסה סכום כולל של 18 מיליון דולר לפי שווי חברה של 36.5 מיליון דולר אחרי ההשקעה



חברת אלרון ביצעה ב-2004 את המימוש המשמעותי ביותר בשנים האחרונות כאשר מכרה 20% ממניות חברת אלביט מערכות למיקי פדרמן תמורת 197 מיליון דולר. אלרון החלה לנצל בשבועות האחרונים את המזומנים שנערמו בקופתה כדי לממש את האסטרטגיה של השקעות בתחום הציוד הרפואי. אלרון היתה המשקיע הדומיננטי בגיוס ההון שהשלימה אתמול חברת אימפליינט (Impliant), שעוסקת בפיתוח שתלים מלאכותיים.



אלרון השקיעה 7.3 מיליון דולר תמורת 20% (בדילול מלא) ממניותיה של חברת אימפליינט, שגייסה סכום כולל של 18 מיליון דולר לפי שווי חברה של 36.5 מיליון דולר אחרי ההשקעה. אלרון מחזיקה גם ב-14% ממניותיה של קרן Innomed שמחזיקה ב-15% ממניותיה של אימפליינט, כך שאלרון היא המשקיע הגדול בחברה, ומחזיקה ב-22% במישרין ובעקיפין.



"החברה מתכוונת להמשיך את השקעותיה בתחום הציוד הרפואי, וברבעונים הקרובים צפויה אלרון להכריז על השקעות נוספות בתחום", אמר מנכ"ל אלרון דורון בירגר. ההשקעה המשמעותית ביותר של אלרון בתחום הציוד הרפואי היא בחברת גיוון. אלרון השקיעה בחברה 40 מיליון דולר מאוגוסט 2004, והגדילה את אחזקתה בחברה ל-19.8%.



בירגר העריך שבעקבות הגיוס וכן הצטרפות מנהלים בכירים בעלי ניסיון בתעשייה להנהלה יש לאימפליינט פוטנציאל רב לייצר ערך בתוך שנתיים, לאחר שתוכיח שהמוצר שפיתחה מספק פתרון יעיל וטוב יותר מהמוצרים הקיימים. מנכ"ל אימפליינט רון זאכר הזכיר ארבע עסקות שבוצעו בשנים האחרונות בשוק השתלים המלאכותיים.



עסקות אלה ממחישות את ההערכה הרווחת בין היצרניות המובילות של ציוד רפואי בעולם, לפיה הטיפול בעמוד השדרה נמצא לפני מהפיכה. כמו כן מסבירות עסקות אלה, ככל הנראה, את העניין הרב של אלרון ברכישת אחזקה משמעותית באימפליאינט.



המדובר בעסקות בהן חברת מדטרוניק רכשה את חברת Spinal Dynamic תמורת 250 מיליון דולר; חברת Synthes רכשה את חברת Spine Solutions תמורת 350 מיליון דולר; חברת Styker רכשה את חברת SpineCore תמורת 360 מיליון דולר, וחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון רכשה את חברת Link Spine תמורת 500 מיליון דולר.



אימפליינט מפתחת מפרקים מלאכותיים לצורך שימור יכולת התנועה במנותחי עמוד השדרה, אגן הירך והברך. זאכר אמר שהניתוח המוביל כיום לטיפול בבעיה של לחץ שמפעילה חוליה אחת על החוליה הסמוכה בעמוד השדרה הוא קיבוע של שתי החוליות.



הבעיה המרכזית בפתרון זה היא שהחיבור בין שתי החוליות אינו משמר את התנועה באזור עמוד השדרה, ואינו פותר את הבעיה הביו-מיכנית שהתעוררה בגבו של החולה. הפתרון הקיים מעביר את הלחץ מהחוליות שקובעו לחוליות השכנות, והמטופל נדרש לעבור ניתוחים חוזרים.



זאכר אמר שעובדה זו הביאה את החברות הגדולות בענף למסקנה לפיה יש לשנות את הגישה הטיפולית, על אף שהמכירות של הפתרון הנוכחי צומחות ב-20% לשנה. חברות כמו Link Spine ,SpineCore ו-Spinal Dynamic שנרכשו ע"י יצרניות הציוד הרפואי פיתחו דיסק מלאכותי, כלומר תחליף לסחוס המחבר בין החוליות כתחליף לקיבוע.



זאכר הסביר כי זהו פתרון חלקי לבעיה, משום שיש אחוז גבוה של נפגעי עמוד שדרה שהבעיה שלהם היא בשני המפרקים האחוריים שבחוליות. לדבריו, אימפליאנט שהוקמה ב-96' פיתחה את קו המוצרים Total Posterior Spine System) Tops), שהוא המוצר היחיד בעולם שמחליף את שני המפרקים. זאכר אמר שהחברה מקווה להתחיל בניסויים קליניים במוצר זה ברבעון הראשון של 2005.



קו המוצרים השני של החברה הוא Cushion Bearing שמשמש לפתרון של מפרקים חלקיים באגן הירכיים, בכתפיים ובברך. זאכר הסביר שהמוצר מיועד לחולים שסובלים מפגיעה נקודתית, למשל בפיקת הברך, ולכן אין צורך לטפל בברך כולה. בניגוד למוצרים הקיימים - שבנויים ממתכת וראש מתכת שעובד כמיסב מול הסחוס, אך גורם לחיכוך ולשחיקת הסחוס - המוצר של אימפליאנט בנוי ממוט טיטניום שעליו פולימר. הפולימר הוא חומר גמיש שמקטין משמעותית את החיכוך עם הסחוס ומאפשר לשחזר את התנועה של המפרק.



זאכר אמר כי לחברה פטנטים רשומים על השימוש בפולימר זה לאפלקיציות בתחום האורתופדי. מוצר זה קיבל כבר אישור שיווק מהקהילה האירופית (CE MARK), וזה שישה חודשים נעשים ניסויים קליניים שייארכו כשנה עד שנתיים בבתי החולים הדסה, אסף הרופא וכרמל. ניסויים אלה נועדו לאסוף מידע שיבסס את טענותיה של החברה וישכנע את הקהילה הרפואית ביעילותו.



זאכר אמר שאימפליאנט מקיימת קשרים עם חברות גדולות בענף על האפשרות של שיתוף פעולה. לדבריו, סבב הגיוס הנוכחי הוא השלישי של החברה, לאחר שבסבב הגיוס הראשון ב-99' גייסה החברה 1.5 מיליון דולר מקרן ג'מיני, וב-2001 גייסה 7 מיליון דולר מג'מיני וכן מקרן אינומד ומקרן Advent.



Impelient



עיסוק:פיתוח מפרקים מלאכותיים לעמוד השדרה, אגן הירכיים הברך והכתף



שנת הקמה: 1996



בעלי מניות: אלרון 20%,



אינומד 15% והקרנות ג'מיני,



Advent ו-Radius Ventures



גיוס הון כולל עד כה: 26.5 מיליון דולר



שווי חברה בגיוס אחרון: 36 מיליון דולר


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully