וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין ממשיכה ליצור איום על מגזר הפלדה - אך עתה החשש ממחסור הפך לחשש מעודף

סוכנויות הידיעות

30.12.2004 / 12:18

האטה בצמיחה לביקוש בפלדה בסין, בשילוב עם גידול בייצור המקומי של פלדה הובילו את סין לעבור מיבוא ליצוא נטו של פלדה ומעוררים חששות מעודפים בתעשיית הפלדה העולמית



בשנתיים האחרונות היווה הביקוש האדיר של סין לפלדה איום למחסור בפלדה בעולם. אך כיום מתחיל להיווצר חשש לעודף במלאי הפלדה בעולם ולירידה במחירי הפלדה. הביקוש המקומי לפלדה בסין הולך וקטן, ויצוא הפלדה במדינה גדול מהיבוא. ייצור הפלדה בעולם גדול מתמיד עדיין, וטרם התאים את את עצמו להאטת הצמיחה בסין.



עודפי הפלדה, ביחד עם אובדן סין כשוק יצוא לפלדה, עשוי ליצור שוק תחרותי מתמיד עם מחירים נמוכים במיוחד. ירידת מחירי הפלדה עשויה להיטיב עם מגזרי הבנייה והתעשייה - ולכן גם לצרכנים - אך עבור יצרני הפלדה עתיד כזה נראה עגום.



הצמיחה בביקוש המקומי לפלדה בסין הואטה ל-5% בחודש לעומת התקופות המקבילות אשתקד - לעומת צמיחה ממוצעת של 26% בתקופות דומות ב-2002, 2003 ותחילת 2004. ייצור הפלדה בסין, לעומת זאת, צפוי לצמוח ב-22% ל-268 מיליון טון, לפי בנק UBS, וימשיך לצמוח ב-2005 ל-305 מיליון טון. בנובמבר ייצאה סין למעלה ממיליון טון פלדה יותר מאשר הפלדה שייבאה - כפול מרמת היצוא נטו באוקטובר, ובמגמה הפוכה לנובמבר 2003 - אז היה ייבוא הפלדה נטו כ-3 מיליון טון.



כיום יש כ-2,000 מפעלי פלדה בסין. ההשקעה בנכסים קבועים במגזר הפלדה בסין, זינקה ב-40.4% בתשעה החודשים הראשונים של השנה ל-135.3 מיליארד יואן (16.3 מיליארד דולר), לפי נתוני ארגון יצרני הפלדה הסיני. רווחי 65 חברות הפלדה הגדולות במדינה, המייצרות כ-90% מהתפוקה, הסתכמו בכ-56.7 מיליארד יואן (6.85 מיליארד דולר) באותה תקופה.



פלדה אינה חומר הגלם היחיד שסין הגבירה את ייצורו - גם פחם ואלומיניום למשל, מופקים יותר ויותר בסין עצמה, מה שמגביר את החשש כי כל האטה בכלכלה בסין עשויה לגרום להיווצרות עודפים בחומרים אלה שיציפו את השוק העולמי ויגרמו לירידת מחירים. סין אינה היחידה שבה נראית מגמה זו - גם בהודו ובאירופה יש גידול בייצור חומרי הגלם - והפלדה בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully