וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"צ נגד משרד הבריאות: אישר תרופה מבלי שבדק את בטיחותה ויעילותה

תמרה לב

30.12.2004 / 17:38

חברת גלקסו סמית' קליין דורשת מהמשרד להורות מיד על הפסקת שיווק התרופה רוסיני של אוניפארם; עוד נטען כי מרגע שנודע למשרד הבריאות על הכוונה לפנות לביהמ"ש, הוא ביצע "מחטף" ואישר התרופה בהליך חפוז



חברת התרופות גלקסו סמית' קליין (GSK), אחת מחברות התרופות הגדולות בעולם, הגישה לאחרונה לבג"צ עתירה כנגד משרד הבריאות, בה היא דורשת ממנו להורות מיד על הפסקת שיווק התרופה רוסיני של חברת אוניפארם הישראלית, בטענה שהתרופה אושרה מבלי שנבדקו בטיחותה ויעילותה.



בעתירה, שהוגשה באמצעות משרד עו"ד ריצ'רד לוטי ושות' ועו"ד זוהר יהלום, נטען כי תרופת הרוסיני של אוניפארם אמורה להוות תחליף לתרופת האוונדיה של GSK, המיועדת לטיפול במחלת הסוכרת.



מהעתירה עולה כי משרד הבריאות אישר את שיווק הרוסיני בהתבסס על נתוני הבטיחות והיעילות של אוונדיה למרות שמדובר בתרופה שונה, כך שלמעשה אושרה התרופה לשיווק מבלי שנבדקה כלל בטיחותה או יעילותה, ותוך יצירת סכנה לבריאות הציבור.



GSK טוענת כי למיטב ידיעתה, החומר הפעיל בתרופת הרוסיני לא אושר לשיווק בשום מדינה מערבית בעולם. עוד נטען בעתירה כי מרגע שנודע למשרד הבריאות על הכוונה לפנות לביהמ"ש בניסיון לעצור את שיווק התרופה, הוא ביצע "מחטף" ואישר את התרופה בהליך חפוז.



תרופת האוונדיה של GSK אושרה לשיווק בשנת 1999, ובשנת 2003 עמד מחזור המכירות העולמי של התרופה על 1.4 מיליארד דולר. התרופה מיועדת לטיפול בסוכרת מסוג 2, מחלה הגורמת לרמת סוכר גבוהה בדם, ופוגעת בכ-8% מהאוכלוסייה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully