וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי חברות נוספות קורסות: בית המשפט מינה כונסי נכסים לחברת המזון הקפוא חטיפון-גל ולחברת הריהוט אל גני

ענת רואה

30.12.2004 / 17:50

לחטיפון-גל, אשר עוסקת ביבוא, יצוא ושיווק של מאות מוצרי מזון, חובות של כ-15 מיליון שקל לבנק לאומי; לחברת אל גני חובות של כ-10 מיליון שקל לבנק הפועלים



חברת המזון הקפוא חטיפון-גל ייצור ושיווק מוצרי מזון (1989) בע"מ נקלעה לחובות של מיליוני שקלים. היום הורתה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב דניה קרת, במעמד צד אחד, על מינויו של עו"ד בניהו לאבל ככונס נכסים זמני לחברה. זאת לבקשת בנק לאומי עקב חובות לבנק של כ-15 מיליון שקל.



מדובר בחברה ידועה בתחום המזון הקפוא, הממוקמת במושב בית חנן. החברה עוסקת ביבוא, יצוא ושיווק של מאות מוצרי מזון, בעיקר מוצרים קפואים של בצקים, ירקות קפואים, מוצרי בשר, דגים וכו', כולל מוצרי מזון ייחודיים המיובאים מחבר העמים. המוצרים משווקים בפרישה ארצית, בעיקר לרשתות הגדולות כגון שופרסל, היפרכל וטיב טעם, וכן לאולמות אירועים ובתי מלון. החברה נמצאת בבעלות מרק בלכר וחיים לויט.



בבקשת בנק לאומי למינוי כונס הנכסים הזמני נטען כי בתשעת החודשים הראשונים של 2004 חל גידול בגירעון העצמי של החברה, והידרדרות החברה נמשכה בקצב חמור, עד כי קריסתה הסופית של החברה היא בלתי נמנעת. עוד נטען בבקשה כי חלק ניכר מנכסי החברה הינו מלאי של מוצרי מזון המצויים במקררים ובמחסנים של החברה, בשווי של 8-10 מיליון שקל. מרבית הסחורות מאוכסנות במחסני "מנרב" בנמל אשדוד.



חברה נוספת שקרסה השבוע היא חברת אל גני ייצור ושיווק ריהוט למוסדות חינוך בע"מ. היום הורתה השופטת קרת, במעמד צד אחד, על מינויו של עו"ד אהרון בן שחר ככונס נכסים זמני לחברה. הבקשה הוגשה על ידי בנק הפועלים עקב חובות כלפיו בהיקף של כ-10 מיליון שקל. בבקשה נאמר כי בנוסף חבה החברה 4 מיליון שקל לבנק דיסקונט.



החברה מתמחה בשיווק ויבוא ריהוט לשוק המוסדי, ובייחוד לגני ילדים ובתי ספר, לרבות מתקני משחק לחצר. החברה נמצאת בבעלות אהרון חמוי. בבקשת בנק הפועלים נאמר כי הלקוחות העיקריים של החברה הם הרשויות המקומיות, המהווים לקוחות בעייתיים, לאור העובדה כי רבות מהן נמצאות בקשיים ולכן מפגרות בתשלומים על סחורה שכבר סופקה להן על ידי החברה. כן נאמר בבקשה כי מצבה של החברה הידרדר גם בשל שביתות הנמלים הממושכות, שפגעו בחברה בצורה קשה.



עוד נאמר בבקשת בנק הפועלים כי בפגישה שנערכה בין נציגי החברה והבנק הודיע היועץ המשפטי של החברה כי היא לא עמדה בתחזיותיה העסקיות והלכה למעשה הגיעה לסוף חייה העסקיים. רשויות המס הטילו באחרונה עיקולים על חשבונות החברה בהיקף של כ-300 אלף שקל, בשל חובות מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully