וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמנת ענק לאורבוטק: תספק מערכות לבדיקת צגים ל-QDI הטייוואנית ב-30 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

30.12.2004 / 17:20

סיום השנה המוצלח של אורבוטק אינו ניכר במניה - שמגיבה במתינות ועולה בפחות מ-1%; החברה איבדה כ-13% מתחילת השנה כך שהיא אחת הגרועות מבין הישראליות בחו"ל



חברת אורבוטק זכתה לסיום שנה מוצלח במיוחד, עם זכייה בהזמנת ענק מיצרנית מערכות צגים שטוחים בטיוואן. אורבוטק תספק ל-QDI הטייוואנית מערכות לבדיקת צגי LCD בסכום המוערך ב-30 מיליון דולר - ההזמנה הגדולה ביותר מזה חודשים רבים. הזמנה זו תואמת את הערכות אורבוטק לפיהן המחצית הראשונה של 2005 תהיה חזקה עבורה בתחום מערכות הבדיקה לצגים שטוחים של הדור הבא. אורבוטק ציינה כי הזמנה זו מהווה ביסוס נוסף למעמדה בשוק בכלל וב-QDI הטיוואנית בפרט.



אורבוטק מתמחה במערכות אופטיות המיועדות לבדיקת מעגלים מודפסים (PCB) וצגים שטוחים (FPD). המערכות שנמכרו ל-QDI מיועדות לאספקה במהלך השנה הבאה והן נוספות למספר גדול של מערכות שסופקו ליצרנית הטייוואנית בעבר. QDI מתמחה בייצור מסכי LCD לטלוויזיות, מחשבים נישאים ולצגים של מחשבים אישיים.



סכום ההזמנה גבוה והוא עולה על ההכנסות שרשמה החברה מתחום הצגים השטוחים ברבעון השלישי - 24.1 מיליון דולר. אורבוטק דיווחה אז על צמיחה של 16% בהכנסות מ-FPD ביחס לרבעון הקודם והגיעה לרמת שיא עבורה. עמיחי שטיינברג, סמנכ"ל הכספים של אורבוטק, אמר אז כי רמת הכנסות זו מסתדרת עם קצב ההשקעות בשוק וכי הגל צפוי להימשך עד המחצית הראשונה של 2005.



עם זאת, שטיינברג דיבר אז על סימני שאלה ביחס למחצית השנייה של 2005 בשל הססנות מצד הלקוחות בביצוע השקעות חדשות. המסכים השטוחים סובלים גם משחיקה מתמדת במחירים, ולכן הביקוש עולה. עבור אורבוטק מדובר בתהליך חיובי, אם כי עד גבול מסוים, בו יפסיקו היצרניות להרוויח, ויצמצמו בהתאם את ההשקעה שלהן בציוד שהן רוכשות ממנה. ברבעון השלישי סיפקה אורבוטק הזמנות ראשונות למערכות המיועדות למפעלי FPD מהדור השישי והשביעי, כמו זה של QDI.



אורבוטק רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 82.7 מיליון דולר, מעט מעל תחזית האנליסטים. הכנסות אלה מביאות את אורבוטק לרמה בה ניצבה ברבעון הראשון של שנת 2000, אחריו החלה להידרדר במקביל לפקיעת הבועה בוול סטריט. ההכנסות ברבעון צמחו ב-6.7% ביחס לרבעון הקודם וב-44% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי היה 9.4 מיליון דולר או 29 סנט למניה.



הכל טוב ויפה אולם מניית אורבוטק היא אחת הגרועות בין הישראליות בשנה שחלפה, עם ירידה של 13%. גם בשעה זו היא מגיבה במתינות יחסית להיקף ההזמנה, ועולה ב-0.8% בלבד למחיר של כ-21 דולר המשקף לחברה שווי שוק של כ-665 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully