וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב בעקבות מדד מנהלי הרכש החלש

TheMarker

30.12.2004 / 23:14

התשואה על האג"ח ל-10 שנים רשמה את העלייה היומית החדה מזה שלושה שבועות ל-4.271%; מניית חברת התרופות Cotherix קפצה ב-20% בעקבות אישור FDA



בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת במחזורים דלילים על רקע ההכנות לחגיגות ראש השנה בארה"ב. יום המסחר המקוצר בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר במגמה חיובית. האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים רשמו את העלייה היומית החדה ביותר מזה שלושה שבועות, והתשואה עליהן ירדה ב-0.051% לרמה של 4.271%. בסוף שנת 2003 עמדה התשואה על אג"ח אלו על 4.25%.



מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד במפתיע בשבוע שעבר לעומת השבוע שלפניו ב-5,000 ל-326 אלף, כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה כי מספר התביעות יעלה לרמה של 335 אלף. הממוצע השבועי של תביעות האבטלה הראשונות השנה היה 343 אלף, לעומת ממוצע של 402 אלף ב-2003.



מדד מנהלי הרכש של שיקגו ירד בדצמבר זה החודש השני ברציפות לרמה של 61.2 - ירידה חדה מתחזיות הכלכלנים למדד של 63. קריאה של מעל ל-50 במדד מצביעה על התרחבות בפעילות הכלכלית, בעוד שקריאה מתחת לרמה זו מצביעה על התכווצות. דצמבר היה החודש ה-20 ברציפות שבו המדד היה מעל לרמה של 50.



מחיר הנפט הגולמי נסגר היום בירידה קלה על רקע הערכות כי הזינוק של 4.5% שנרשם אתמול בעקבות התקפות הטרור בסעודיה היה מופרז. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסגרו בירידה של 0.4% למחיר של 43.45 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט הגולמי קפץ השנה ב-33.7% - העלייה השנתית השלישית הכי חדה מאז תחילת המסחר בחוזים על הנפט בניו יורק בשנת 1983.



ענקית המשכנתאות האמריקאית פאני מיי (סימול FNM) עלתה ב-1.4% לאחר שהודיעה כי תמכור מניות בכורה בכ-5 מיליארד דולר, מהלך שנועד לשפר את מאזן ההון המצומק שלה.



יצרנית התרופות פייזר (סימול PFE) ירדה ב-0.9% לאחר שהעיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי מרשמי התרופה סלברקס ירדו ב-56% בשבוע שעבר. הירידה במספר מרשמי התרופות מגיעה בעקבות מחקר שהראה קשר בין הסלברקס לבין סיכון מוגבר להתקפי לב ושבץ.



עוד במגזר התרופות: מניית חברת קותריקס (סימול CTRX) קפצה ב-20.4% לאחר שהחברה הודיעה כי קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לשיווק התרופה ונטאוויס (Ventavis) לטיפול בבעיות ריאות.



אלקואה (סימול AA), יצרנית האלומיניום הגדולה בעולם, ירדה ב-1.4% לאחר שליהמן ברדרס קיצץ את תחזיות הרווח לחברה לרבעון הרביעי ולשנת 2005 על רקע צפי לעלויות מוגברות והמשך היחלשות הדולר.



מניות מגזר התעופה רשמו עליות על רקע הירידה במחירי הנפט: אמריקן איירליינס (סימול AMR) עלתה ב-1.6%; קונטיננטל איירליינס (סימול CAL) עלתה ב-1.9%.



אתר המכירות הפומביות eBay (סימול EBAY) עלה ב-0.2% לאחר שהודיע כי לקראת סוף חודש ינואר 2005 יפסיק את שיתוף הפעולה עם חברת מיקרוסופט. גולשים שעד כה נכנסו ונרשמו לאתר דרך שירות ה-Passport של מיקרוסופט לא יוכלו לעשות זאת יותר, וייאלצו להירשם ל-eBay ישירות. מיקרוסופט (סימול MSFT) ירדה ב-0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully