וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות אמריקאיות תורמות מיליוני דולרים במזומן ובמוצרים לנפגעי אסון הצונאמי בדרום מזרח אסיה

ליאון איצקר

31.12.2004 / 9:46

התורמות הגדולות ביותר כוללות את פייזר עם 10 מיליון דולר במזומן ו-25 מיליון דולר בתרופות; קוקה קולה שתורמת 10 מיליון דולר ואקסון מובייל שתורמת 5 מיליון דולר



חברות אמריקאיות תורמות מיליוני דולרים במזומן ובמוצרים לנפגעי אסון הצונאמי בדרום מזרח-אסיה אשר גבה עד כה את חייהם של למעלה מ-117 אלף בני אדם.



סוכנות הידיעות AP מדווחת כי אירגוני סיוע, כמו הצלב האדום ואחרים, ככל הנראה מקבלים את זרם התרומות הגבוה ביותר מאז אירועים כמו התקפות הטרור של ה-11 בספטמבר או סדרת סופות ההוריקן אשר פגעה בפלורידה והקריביים במהלך הקיץ האחרון.



החברות התורמות הגדולות ביותר כוללות את פייזר, חברת התרופות הגדולה בעולם, אשר תורמת 10 מיליון דולר במזומן ו-25 מיליון דולר בתרופות לסוכנויות סיוע; קוקה-קולה, יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם, אשר תורמת 10 מיליון דולר; יצרנית הנפט אקסון מובייל שתורמת 5 מיליון דולר וענקית הפיננסים סיטיגרופ עם תרומה של 3 מיליון דולר. קרן ביל ומלינדה גייטס התחייבה אף היא לתרומה של 3 מיליון דולר.



תורמות נוספות כוללות את נייקי, אמריקן אקספרס, ג'נרל אלקטריק, וולט דיסני ופירסט דאטה אשר כל אחת מהן תורמת מיליון דולר. וול מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, מציבה מכלי תרומות בחנויותיה בנוסף לתרומה של 2 מיליון דולר מקרן החברה.



בין התורמות הגדולות נמצאות יצרניות תרופות ומוצרי בריאות כמו מרק אשר תורמת 3 מיליון דולר במזומן וכן ג'ונסון אנד ג'ונסון ואבוט לאבורטוריס אשר תורמות 2 מיליון דולר כל אחת. כל השלוש אף שולחות לאזור תרופות ומוצרים אחרים. בריסטול מאיירס סקוויב תורמת מיליון דולר במזומן ו-4 מיליון דולר בתרופות.



חברות האינטרנט נרתמו אף הן למאמץ. הקמעונית המקוונת אמזון משתפת פעולה עם הצלב האדום ומאפשרת לגולשים הרשומים באתרה לתרום סכומי כסף לטובת הניצולים. נכון ליום חמישי, אספה החברה כ-5.4 מיליון דולר מכ-87,000 תורמים שונים.



ענקיות האינטרנט גוגל ויאהו יצרו הפניות בעמוד הראשי שלהן למספר ארגוני סיוע. גם דרך אתר המכירות הפומביות eBay ניתן לתרום כסף לארגונים כמו יוניצ"ף, הצלב האדום, נט-אייד ועוד. אמריקה און ליין, חטיבת האינטרנט של טיים וורנר, אמרה כי מנוייה תרמו יותר ממיליון דולר בתוך פחות מ-48 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully