וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר ברנע במועמדים הסופיים לתפקיד הנגיד

סמי פרץ

2.1.2005 / 7:44

בסוף השבוע נפגשו יוסי בכר ואילן כהן עם ברנע ודנו עמו באפשרות מינויו לתפקיד; מה שעשוי לטרפד את מינויו היא מערכת הקשרים העמוקה שלו עם המגזר העסקי, שעשויה להציבו בניגודי אינטרסים אם ימונה לנגיד



המרוץ למינוי נגיד לבנק ישראל עשוי לספק עוד הפתעות. בסוף השבוע נודע כי רשימת המועמדים הסופיים כוללת גם את פרופ' אמיר ברנע, שמועמדותו מתחזקת. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, ומנכ"ל האוצר, יוסי בכר, נפגשו עם ברנע ביום חמישי, בבית קפה ברחוב נורדאו בתל אביב, כדי לדון עמו על מועמדותו לתפקיד.



בשיחות שקיימו כהן ובכר עם גורמים שונים עולה שברנע מסתמן כמועמד ראוי, משום שיש לו היכרות עמוקה הן עם העולם האקדמי-הכלכלי והן עם המגזר העסקי. ברנע הוא מומחה בתחום הבנקאות הישראלית.



מה שעשוי לטרפד את מינויו היא מערכת הקשרים העמוקה שלו עם המגזר העסקי, שעשויה להציבו בניגודי אינטרסים אם ימונה לנגיד. כהן ובכר בוחנים את השאלה עד כמה הדבר עלול לפגוע בתפקודו - ואם ישתכנעו שניתן להתגבר על ניגודי אינטרסים אלה, ברנע עשוי להיות המועמד המוביל.



בשלב זה יש עוד שני מועמדים בולטים: דוד קליין, הנגיד הנוכחי, וד"ר אבי בן בסט, שכיהן בעבר כחבר ההנהלה הבכירה בבנק ישראל וכראש מחלקת המחקר בבנק המרכזי. בן בסט שימש בעבר גם כמנכ"ל משרד האוצר. יתרונם של קליין ובן בסט הוא היותם כלכלנים מובהקים, שאינם נגועים בניגודי אינטרסים משום שלא היו להם בעבר קשרים עם גורמים במגזר העסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully