וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת המזון הקפוא חטיפון-גל מבקשת לבטל את צו הכינוס שהוצא נגדה

ענת רואה

2.1.2005 / 9:47

החברה טוענת שבנק לאומי, שביקש את הכינוס, פעל מאחורי גבה וכי הצו הוא זה שיגרום לקריסתה בפועל



חברת המזון הקפוא חטיפון-גל זועמת על בנק לאומי, שהוציא ביום חמישי, במעמד צד אחד, צו כינוס לנכסי החברה, עקב חובות לבנק בהיקף 15.7 מיליון שקל. החברה הגישה ביום שישי בבוקר בקשה דחופה לבטל את הצו ומבקשת להקפיא את ההליכים נגדה. זאת בנימוק שהשארת הצו על כנו יגרור נזק מיידי של 10 מיליון שקל לחברה, בשל אובדן שטחי מדף ומספרי ספק ברשתות השיווק הגדולות להן משווקים מוצרי החברה, וכן יגרום לפיטוריהם של 45 עובדי החברה. המחזור השנתי של החברה עומד על כ-40 מיליון שקל.



ביום חמישי האחרון הורתה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דניה קרת, במעמד צד אחד, על מינויו של עו"ד בניהו לאבל ככונס נכסים זמני לחברה. לטענת חטיפון-גל, המיוצגת באמצעות עוה"ד איתן ארז ויואב בן פורת, בנק לאומי טען לקריסת החברה למרות שחריגתה מהאשראי המאושר לה על ידי הבנק היתה מזערית, בהיקף של 1% בלבד מעבר למסגרת עליה סוכם עם הבנק. לטענתה, הבנק החל שלא לכבד המחאות שנתנה החברה שלא כדין, ובמקביל התחמק מפגישות עם מנהליה, עד לאחר שקיבל את צו הכינוס.



החברה טוענת כי היא נקלעה לקשיים בעקבות פריצה שארעה בשבוע שעבר למשרדיה במסגרתה נגנבה מערכת המחשבים והכספת של החברה. לטענת החברה, פריצות דומות אירעו גם למשרדי החברות תלמה וביכורי השדה, והיא מעריכה כי מדובר באותה כנופיה שפעלה נגד כל החברות. בנק לאומי אומנם ציין בבקשת הכינוס מטעמו את הודעת החברה בקשר לפריצה ובקשתה שלא לכבד שיקים, אך כתב כי, "הודעה זו ועיתוייה תיבדק על ידי הבנק, ואין כאן המקום להאריך בכך".



חברת חטיפון-גל, הממוקמת במושב בית חנן, ידועה בעיקר התחום המזון הקפוא. החברה עוסקת ביבוא, יצוא ושיווק של מאות מוצרי מזון, המשווקים בפריסה ארצית לרשתות השיווק הגדולות, אולמות אירועים ובתי מלון. בעלי החברה הם מרק בלכר וחיים לויט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully