וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיכת הכתר היפנית חוזרת לתפקד

רויטרס

2.1.2005 / 11:10

לאחר שנה, בה שהתה בבידוד כתוצאה ממתח רב, שהביא ל"הפרעה הסתגלותית", חוזרת הנסיכה מסקו למלא את חובותיה הקיסריים. ביפן טוענים, כי המתח נבע מהלחץ שהופעל עליה ללדת בנים לנסיך

נסיכת הכתר היפנית, הנסיכה מסקו, חזרה היום למלא את חובותיה הרשמיים, לאחר בידוד במשך יותר משנה, כתוצאה מהפרעה נפשית, שאובחנה אצלה. בחיוכים ונפנופי ידיים חינניים, הצטרפה הנסיכה בת ה-41 לקיסר אקיהיטו ולאחרים מבני המשפחה הקיסרית, לברכת השנה החדשה המסורתית על מרפסת הארמון.

מסקו, שהייתה עד לפני כשנה דיפלומטית חברותית ועולצת, נאלצה לבלות חודשים ארוכים בבידוד, כתוצאה ממחלה הקשורה במתח נפשי. "אני מאד מאושר לחגוג את השנה החדשה איתך", אמר לנסיכה הקיסר בן ה-71. "אני מתפלל למען אושרם של האנשים, ולמען שלום עולמי", הוסיף.

נסיך הכתר נארוהיטו, יורש העצר של הכס הקיסרי היפני עורר התרגשות רבה, כאשר הצהיר בחודש מאי האחרון, כי אשתו תשושה מעשר שנים של נסיונות הסתגלות לחיים בין החומות המגבילות של הארמון המלכותי. גורמים רשמיים בארמון אמרו ביולי, כי מסקו סובלת "מהפרעה הסתגלותית", מצב נפשי, הנגרם על ידי מתח.

ביפן טוענים, כי מתח רב נגרם לנסיכה, בגלל לחץ רב שהופעל עליה ללדת בן זכר, ובגלל נסיונות למנוע ממנה מלשמש כשליחה מלכותית מחוץ ליפן. לנארוהיטו ומסקו בת אחת, הנסיכה אייקו, שחגגה יומולדת שלוש בדצמבר, אולם החוק ביפן אינו מאפשר לנשים לרשת את כס הקיסרות. למשפחת המלוכה לא נולדו בנים מאז שנולד אקישינו, אחיו הצעיר של נארוהיטו ב-1965. גם לאקישינו רק בנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully