וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא תחרות: יורם אורון יחליף את חמי פרס כיו"ר איגוד קרנות ההון סיכון

צורי דאר

2.1.2005 / 11:57

בתקופתו של פרס, שנכנס לתפקידו בשיא המשבר בתעשייה, גייסו קבוצות הון סיכון מקומיות כמיליארד דולר לקרנות המשך; פרס שימש בתפקיד בשנתיים האחרונות



מועצת איגוד קרנות ההון סיכון בישראל צפויה לאשר השבוע את מינוו של יורם אורון, השותף המייסד של קבוצת ההון סיכון ורטקס ישראל, כיו"ר איגוד קרנות בישראל (IVA) - כך נודע ל-TheMarker.



אורון, שהיה המועמד היחיד, נבחר לתפקיד בסוף השבוע האחרון במקביל לבחירת מועצת האיגוד בה חברים 21 נציגי הקרנות המובילות בישראל. אורון יחליף בתפקידו את חמי פרס, שותף מנהל בקבוצת ההון סיכון פיטנגו, ששימש בתפקיד בשנתיים האחרונות.



פרס נבחר לתפקיד יו"ר IVA בשיאו של המשבר בענף ההיי-טק. בענף היתה אווירת נכאים קשה - חברות סטארט אפ רבות נסגרו, חלון ההנפקות היה סגור, ופעילות המיזוגים והרכישות היה דלה. משקיעים זרים הדירו רגליהם מישראל בעקבות המצב הבטחוני והמשקיעים המקומיים נסוגו מהשקעה בהון סיכון, וחלקם אף ניסו למשוך התחייבויות לקרנות קיימות. באותה תקופה נותרו בקופת קרנות ההון המקומיות כ-1.5 מיליארד דולר - להשקעות חדשות ולהשקעות המשך - שהיו צפויים לאזול עד 2006.



עם כניסתו לתפקיד, הציב פרס יעד שנראה אז לא מציאותי: גיוס של כ-3-4 מיליארד דולר במהלך גיוסי קרנות ההמשך שהיה מתוכנן להתחיל ב-2004. פרס הזהיר כי עתידה של תעשיית הטכנולוגיה המקומית תלוי בכספים אלה וניסה לרתום את הממשלה למאמץ - אם על ידי השקעות ישירות או ע"י מתן ערבויות למשקיעים מוסדיים במסגרת תוכניות יוזמה ב' וג'.



סיום המשבר העולמי בהיי-טק ב-2004 ושיפור המצב הבטחוני, החזירו בסופו של דבר את המשקיעים הזרים לישראל. אם לשפוט על פי תוצאות הגיוסים עד סוף 2004, נראה שבתקופת פרס הושלם חלק ניכר מהמשימה. בשנה האחרונה גייסו קרנות מקומיות כמיליארד דולר לקרנות המשך (בהם 300 מיליון דולר שגייסה פיטנגו) ולמעלה מ-20 גופי השקעה מקומיים עסוקים בגיוס קרנות המשך בהיקף של עוד כ-2 מיליארד דולר.



אורון ניהל בעבר את מפעל המרעומים רשף, היה ממייסדי ג'יאוטק ואף שימש נשיא ומנכ"ל חברת ארית. ב-1997 ייסד אורון את ורטקס ישראל בשותפות עם ממשלת סינגפור. כיום מנהלת הקבוצה כ-700 מיליון דולר להשקעות ואחראית לניהול השקעותיה של קבוצת ורטקס העולמית באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully