וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת טיעון לשוקי נגרין, יו"ר איגוד המנהלים בבנק לאומי לשעבר, בפרשת החדירה לחשבונות של בכירים בבנק

תמרה לב

2.1.2005 / 12:21

נגרין ניהל ב-2002 מו"מ עם הנהלת הבנק על גובה משכורותיהם של העובדים שייצג; לאחר שחש כי לא מוצגים בפניו נתונים מלאים על המשכורות בבנק חדר לחשבונותיהם של בכירי הבנק



יהושע (שוקי) נגרין, מי שהיה יו"ר איגוד המנהלים בבנק לאומי , הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות בפרשת החדירה לחשבונות של בכירי הבנק. על פי עסקת הטיעון יתוקן כתב האישום כך שהאישום יכלול רק עבירה של "גילוי מידע" לפי חוק הגנת הפרטיות, ונגרין יודה בעובדות כתב האישום המתוקן. את נגרין מייצג בתיק עו"ד נמרוד אשכול.



אורי זלמנוביץ, איש המחשבים שבעזרתו השיג נגרין את המידע, הגיע להסדר טיעון כבר לפני כחצי שנה, כאשר הודה בעובדות כתב האישום, שייחס לו עבירה של חדירה לחומר מחשב. בית המשפט גזר על זלמנוביץ, שיוצג על ידי עו"ד מנחם רובינשטיין, 300 שעות שירות לטובת הציבור, ללא הרשעה.



תחילתה של הפרשה בשנת 2002, כשנגרין ניהל מו"מ עם הנהלת הבנק על גובה משכורותיהם של העובדים שאותם הוא ייצג כיו"ר איגוד המנהלים. כשחש כי ההנהלה לא מציגה לו נתונים מלאים על גובה המשכורות של מגזרי העובדים בבנק, החליט נגרין לבדוק את אמיתות הנתונים הללו בעצמו.



על פי כתב האישום, נגרין פנה לאורי זלמנוביץ, האחראי על תפעול המחשבים בסניף המרכזי, ובסיועו חדר לחשבונותיהם של בכירים בבנק, ובהם הסמנכ"לים של הבנק אהוד שפירא, יונה פוגל, זאב נהרי, שמואל זוסמן, ברוך לדרמן, יוסף הורביץ ונחום ביטרמן, יו"ר הוועד הארצי של הבנק, לואי רוט, ועשרות בכירים נוספים בבנק. נטען כי השניים גם צפו ללא אישור ביתרות חשבונות הבנק של חברות מסחריות, כגון שידורי קשת, חברת החשמל, דלק מוטורס וקופת חולים מכבי.



כשהדבר התגלה, הגיש הבנק תלונה נגד זלמנוביץ, ובעקבות חקירת המשטרה הוגשו כתבי אישום נגד נגרין ונגד זלמנוביץ. נגרין הואשם, באמצעות עו"ד אסף רוזנברג, בביצוע עבירה של חדירה לחומר מחשב ועבירות לפי חוק הגנת הפרטיות. לזלמנוביץ יוחסה עבירת חדירה לחומר מחשב שלא כדין. כתוצאה מהפרשה פוטר נגרין מעבודתו בבנק; זלמנוביץ, לעומתו, המשיך בעבודתו בבנק.



שני כתבי האישום תוקנו, כאמור, והפרשה שהחלה בקול תרועה רמה תסתיים, כך נראה, בקול דממה ובכמה שעות של עבודות למען הציבור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully