וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: במסגרת המסחר באופציות עולה הדולר ב-0.7% לעומת היציג של יום שישי לרמה של 4.34 שקלים

נתן שבע

2.1.2005 / 15:10

הדולר איבד 1.5% בשני ימי המסחר בסוף השבוע החולף; כלכלני גיפט העריכו כי הקטנת פערי הריבית והשוואת המיסוי על ני"ע עשויים לחזק את הדולר בהדרגה לרמה של 4.5 שקלים



היום לא מתקיים מסחר בדולר ובמסגרת המסחר באופציות עולה הדולר ב-0.7% לעומת היציג של יום שישי לרמה של 4.34 שקלים. השבוע החולף אופיין בתנודתיות רבה של המטבע האמריקאי. ביום רביעי התחזק הדולר ב-0.8%, כשברקע המגזר העסקי מתאים עצמו לקראת סוף השנה ופערי הריבית בין השקל לדולר מצטמצמים ל-1.45%. בהמשך שב ונחלש הדולר ביומיים האחרונים של המסחר ואיבד 1.5% על רקע המרות סוף החודש של המגזר העסקי. את השבוע חתם הדולר ברמה של 4.308 שקלים.



כלכלני גיפט העריכו כי הקטנת פערי הריבית והשוואת המיסוי על ני"ע בין ישראל לחו"ל יבלמו את המשך הייסוף בשקל וייתכן אף שהדולר יטפס בהדרגה לרמות של 4.5 שקלים. יחד עם זאת מעריכים בגיפט כי הרבה תלוי בהתפתחויות המדיניות והבטחוניות בארץ, שמשפיעים על האטרקטיוויות של ההשקעות הזרות בארץ ומכאן להתחזקותו של השקל. כמו כן, יש הגורסים כי המשך היחלשותו של המטבע בעולם תגרום לייסוף נוסף של השקל לרמות של 4.2-4.25 שקלים. בעולם כרה הדולר שיא שלילי בשבוע החולף של 1.365 דולר ליורו ממנו התאושש מעט וסגר את השבוע ברמה של 1.355 דולר ליורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully