וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחצים על משרדי הממשלה לקראת השינוי המבני בנמלי ישראל; חשש כי הנמלים יושבתו שוב מאמצע חודש ינואר

שרון קדמי

2.1.2005 / 16:46

הרפורמה בנמלים אמורה להיכנס לתוקף ב-17 בפברואר 2005; רשות הנמלים תפורק ונמלי חיפה ואשדוד יהפכו לחברות עצמאיות שיתחרו זו בזו; עד כה טרם הושג סיכום בין נציגי האוצר לעובדי הנמלים



מאת שרון קדמי ואורה קורן



התעוררות נרשמה בימים האחרונים בלחצים המופנים למשרדי הממשלה השונים לקראת השינוי המבני בנמלי ישראל והשביתה הצפויה בנמלים בעקבות המו"מ המתקיים בימים אלה בין משרד האוצר, רשות הנמלים, ההסתדרות וועדי העובדים שלהם. עד כה טרם הושג סיכום בין נציגי האוצר לעובדי הנמלים, והיבואנים והיצואנים חוששים משביתה נוספת בנמלים מאמצע ינואר 2005.



נשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה, קרא היום לממשלה להיערך מראש לקראת אפשרות של שביתה נוספת בנמלים בחודש פברואר, כדי למנוע פגיעה מחודשת ביצוא וביבוא. טירה ציין כי התאחדות התעשיינים תומכת ברפורמה בנמלים, אולם קיים חשש כי במהלך המשא והמתן למימושה תפרוץ שביתה מחודשת בנמלים.



הרפורמה בנמלים היא אולי אחת הרפורמות החשובות שמתכוננות להתבצע במדינה בשנים הקרובות. ב-17 בפברואר 2005 צפוי להיכנס לתוקף חוק הרפורמה בנמלים, הקובע כי רשות הנמלים תפורק ונמלי חיפה ואשדוד יהפכו לחברות עצמאיות שיתחרו זו בזו ובתקווה יפחיתו את מחירי הרציף בנמלים. בנוסף, תוקם חברת נכסי הנמלים שתחזיק בנכסי המקרקעין של החברות ותנתב את ההשקעות בנמלים.



טירה מוסיף ומציין במכתבו כי "כל הסימנים מעידים כי בחודש פברואר הקרוב, על סף סיום הרפורמה, נעמוד כנראה בפני שביתה נוספת בנמלים", כתב טירה לראש הממשלה. טירה ציין כי המגזר העסקי יתקשה לספוג פגיעה נוספת בתנועת הסחר כתוצאה מהשביתה, לכן על הממשלה להיערך להציע חלופות, בכללן אף הכנסת צבא לנמלים להפעלתם. "חייבת להיות נכונות של הממשלה להפעיל כל אמצעי, כיוון שהמצב שייווצר יהיה מצב חירום מהחמורים שידענו", הוסיף. השביתה האחרונה בנמלים היתה בחודש אוגוסט וגרמה לקשיים ניכרים ביצוא ויבוא סחורות.



לפני ימים אחדים שיגר גם יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה הימית, איל מלמוד, מכתב לשרי האוצר והתחבורה, בו הוא קורא להם להתערב מיידית במשא ומתן המתנהל בין נציגי הוועדים בנמלים לבין נציגי האוצר, בעניין השינוי המבני בנמלים.



לדברי מלמוד, "לפי התנהלות הצדדים עד היום במשא ומתן, הפיתרון לסכסוך הממושך הזה עובר דרך שביתה כואבת נוספת". לדברי מלמוד, חברות ומפעלים רבים לא יעמדו בתוצאות של שביתה נוספת והעובדים בנמלים מאיימים בשביתה החל מאמצע חודש ינואר.



מלמוד כותב עוד כי "הפערים בין הצדדים גדולים מדי בכדי לנהל משא ומתן אפקטיווי. אם שרי האוצר והתחבורה לא ייכנסו לעובי הקורה, השביתה בנמלים תפרוץ באופן ודאי". לדבריו, הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה הימית החליטה להציע לצדדים במשא ומתן את שירותיה כמתווכת, על מנת לקרב אותם לפתרון מוסכם, זאת בלא להזדקק להפעלת נשק השביתה, כדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully