וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטור מהתחייבות לשכר מינימום של 5,000 שקל לעובד זר: רק למעסיקים שעתרו לבג"צ

תמרה לב

2.1.2005 / 19:27

זאת, למרות שהמדינה הסכימה להקפיא את יישום החלטת הממשלה ביחס ל-51 מעסיקים שעתרו לבג"צ, כנגד החלטת הממשלה



משרד התמ"ת הודיע לאחרונה כי על מעסיקים המבקשים אישור להעסקת עובדים זרים, לפעול בהתאם להחלטת הממשלה ולהתחייב לשלם לעובדים אלו שכר שאינו נופל מ-5,000 שקל. את, למרות שהמדינה הסכימה להקפיא את יישום החלטת הממשלה ביחס ל-51 מעסיקים שעתרו לבג"צ, כנגד החלטת הממשלה.



במסגרת המדיניות לצמצום מספר העובדים הזרים בישראל, התקבלה בחודש אוגוסט החלטת הממשלה, לפיה אישורים להעסקת עובדים זרים יותנו בהתחייבות המעסיק לשלם לעובדים שכר מינימלי של 5,000 שקל.
ב-2006 יעלה השכר המינימילי לעובדים הזרים לפעם וחצי השכר הממוצע במשק (כ-10,500 שקל), וב- 2007 יועלה לפעמיים השכר הממוצע במשק (כ- 14 אלף שקל בחודש).



בעקבות ההחלטה, הגישו 51 מפעלים - ביניהם גיבור סברינה, פולגת ג'ינס ודלתא תעשיות גליל - עתירה לבג"צ, בבקשה למנוע את אכיפת החלטת הממשלה. העותרים, באמצעות עוה"ד זהבה גור ודני רונן, טענו כי החלטת הממשלה גורמת להם לנזקים בלתי הפיכים, פוגעת בתעשייה ומפלה אותם מול מגזרים עתירי עובדים זרים, כגון בניין וחקלאות, שם לא הוצבה דרישה דומה.



לפני כחודשיים ניתן צו לפיו עד להכרעה בעתירה תוקפא החלטת הממשלה ביחס לעותרים, והם לא יידרשו להתחייב לשכר המינימום של 5,000 שקל. הצו הוצא בהסכמת המדינה. ואולם כעת מתברר, כי המדינה אינה מתכוונת להחיל את "הקפאת ההחלטה" על כל המעסיקים, אלא רק על 51 העותרים. מעסיקים שלא עתרו לבג"ץ יידרשו להציג התחייבות לתשלום שכר כפי שנקבע בהחלטה.

עמדתה זו של המדינה, נמסרה בתגובתה לבקשה של מעסיק שאינה צד לעתירה, חברת קומבה בע"מ. לטענת החברה, באמצעות עו"ד גד מינא ממשרד חיים צדוק, מדובר בהפרה של עקרון השוויון, ומן הראוי היה שהמדינה תחיל מדיניות אחת על כלל ציבור המעסיקים. על פי הטענה, כשם שההחלטה הסופית תחול על כלל המעסיקים, יש להחיל גם את החלטת הביניים באופן שוויוני על המעסיקים. יצוין שהמדינה התנגדה בעבר לבקשות מעסיקים נוספים להצטרף לעתירה, ולכן מעסיקים שירצו "לזכות" גם הם בהקפאת ההחלטה ייאלצו לפנות לבג"צ בעתירות נוספות.

ממשרד התמ"ת נמסר, כי החלטת הממשלה נועדה לתמרץ מעסיקים לשלב מובטלים מקומיים במקום העובדים הזרים, וכי עובדי המשרד אינם רשאים לסטות הימנה, כל עוד לא תקבלה הנחייה אחרת של בג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully